۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷

روانشناسی

آسیب پذیری بالا در برابر کلاهبرداری های جعل هویت دولت درافراد مسن!

بر اساس یک مطالعه با بودجه NIA که تقلید از کلاهبرداری واقعی دولت در دنیای واقعی، افراد مسن ممکن است حتی بیشتر از آنچه قبلا تصور می شد در برابر کلاهبرداری و کلاهبرداری آسیب پذیر باشند. نتایج نشان می‌دهد که اقلیت قابل‌توجهی از افراد مسن، از...

آسیب پذیری بالا در برابر کلاهبرداری های جعل هویت دولت درافراد مسن!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بر اساس یک مطالعه با بودجه NIA که تقلید از کلاهبرداری واقعی دولت در دنیای واقعی، افراد مسن ممکن است حتی بیشتر از آنچه قبلا تصور می شد در برابر کلاهبرداران و کلاهبرداری آسیب پذیر باشند.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

زن با نگرانی به تلفن همراه گوش می دهد

تحقیقات قبلی در مورد آسیب پذیری افراد مسن در برابر کلاهبرداری های مالی و کلاهبرداری تا حد زیادی بر داده های خود گزارش شده تکیه کرده است. برای ارزیابی واکنش واقعی‌تر، محققان مرکز بیماری راش آلزایمر در شیکاگو با همکاری بنیاد آموزش سرمایه‌گذاران سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی، آزمایشی را انجام دادند که کلاهبرداری‌های فریبنده را تقلید کرد. شرکت کنندگان – ۶۴۴ بزرگسال (به طور متوسط، ۸۵ سال) در پروژه حافظه عجله و پیری – توسط یک آژانس دولتی ساختگی در مورد فعالیت غیرعادی در حساب های تامین اجتماعی و مدیکر آنها که نیاز به تأیید داشت تماس گرفتند.

آسیب پذیری بالا در برابر کلاهبرداری های جعل هویت دولت درافراد مسن!

آسیب پذیری بالا در برابر کلاهبرداری های جعل هویت دولت درافراد مسن!

پاسخ افراد مسن به کلاهبرداری!

محققان نحوه پاسخ افراد مسن به کلاهبرداری را در سه گروه طبقه بندی کردند: عدم مشارکت (به تلفن پاسخ ندادند یا تماس گرفتند)، تعامل (پاسخ دادند یا تماس گرفتند اما شک داشتند و اطلاعات شخصی ارائه نکردند) و تبدیل (پاسخ یا تماس گرفتند). بدون تردید یا ارائه اطلاعات شخصی). اکثر شرکت کنندگان (۶۸.۵٪) مشارکت نداشتند. با این حال، هنگامی که آنها پاسخ دادند یا تماس گرفتند، بیشتر شرکت کنندگان بدون شک (۱۶.۴٪) نسبت به شک (۱۵.۱٪) درگیر شدند و ۱۲٪ از شرکت کنندگان حتی اطلاعات شخصی را ارائه کردند.محققان همچنین ویژگی‌های کلیدی را در بین گروه‌های مشارکت مقایسه کردند و تفاوت‌هایی در شناخت، سواد مالی و آگاهی از کلاهبرداری پیدا کردند. سالمندانی که درگیر بودند اما شک و تردید داشتند، بالاترین امتیاز را در بین هر سه گروه در آزمون‌های سواد شناختی و مالی کسب کردند. این گروه همچنین کمترین تعداد مبتلایان به زوال عقل را داشتند.

افرادی که در گروه تبدیل قرار داشتند کمترین آگاهی از کلاهبرداری را داشتند. وقتی شرکت‌کنندگان مبتلا به زوال عقل از تجزیه و تحلیل حذف شدند، تفاوت‌های شناختی و سواد مالی دیگر از نظر آماری معنی‌دار نبود، اما آن‌هایی که در گروه تبدیل‌شونده بودند همچنان کمترین امتیاز را در آگاهی از کلاهبرداری داشتند.تعمیم پذیری این یافته ها به جمعیت سالخورده عمومی ممکن است محدود باشد، زیرا شرکت کنندگان اکثریت سفیدپوست، زن و تحصیلات عالی بودند. به دلیل سطوح بالای تحصیلات در میان شرکت‌کنندگان و استفاده از تاکتیک‌های فشرده‌تر نسبت به کلاهبرداران واقعی، احتمالاً در سناریوهای دنیای واقعی حتی بیشتر از افراد مسن تبدیل می‌شود. افزایش آگاهی از کلاهبرداری و بررسی بیشتر عوامل مرتبط با آسیب پذیری، گام های مهمی برای کاهش خطر قربانی شدن کلاهبرداری برای این جمعیت است.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط