۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸

مهمترین تصمیمات رتبه بندی در دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳.۳۰ با حضور وزارتین و ۶ دستگاه اجرایی کشور / دریافت ۱۰۰۰ امتیاز رتبه بندی به این راحتی!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از اختصاص ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای طرح رتبه بندی معلمان خبر داد. قاسم احمدی لاشکی در مراسم تجلیل از معلمان‌نمونه و سرآ...

رتبه بندی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از اختصاص ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای طرح رتبه بندی معلمان خبر داد.

قاسم احمدی لاشکی در مراسم تجلیل از معلمان‌نمونه و سرآمد ۱۴۰۱ و بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰ شهرستان اسدآباد اظهار کرد: ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار ابتدایی طرح تصویب شده رتبه بندی معلمان بود که نمایندگان مجلس ۱۳ هزار میلیارد تومان نیز به آن اضافه کردند و با ۳۸ هزار میلیارد تومان طرح رتبه بندی معلمان شروع خواهد شد و اگر چه این میزان اعتبار کم است اما شروع خوبی خواهد بود.

وی افزود: در آیین‌نامه اجرایی نظام رتبه بندی معلمان قانونگذار در ماده ۹ این قانون شفاف بیان کرده وزارت آموزش و پرورش موظف است با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری با هم آیین نامه را بنویسند و این آیین نامه نوشته شده و تقدیم دولت شد و دولت باید مصوبه آن را به ما اعلام‌کند تا نسبت به  اجرای آن اقدام شود.

احمدی لاشکی ادامه داد: دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳.۳۰ دقیقه بعد ازظهر در کمیسیون تخصصی توسعه منابع انسانی بر اساس دعوت نامه داده شده باید وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و شش دستگاه دیگر آخرین بحث‌ها را انجام و ابلاغ کنند.

 

مهمترین تصمیمات رتبه بندی در دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳.۳۰ با حضور وزارتین و 6 دستگاه اجرایی کشور / دریافت 1000 امتیاز رتبه بندی به این راحتی!

مهمترین تصمیمات رتبه بندی در دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳.۳۰ با حضور وزارتین و ۶ دستگاه اجرایی کشور / دریافت ۱۰۰۰ امتیاز رتبه بندی به این راحتی!

وی با اشاره به اینکه در این رابطه دارای هیات ممیزی هستیم و خیلی وقت نباید گرفته شود گفت: در حال حاضر در کشور ۷۵۰ تا ۷۶۰ آموزش و پرورش وجود دارد که آنان نیز دارای هیات ممیزی بوده و آنها هم شروع کرده و مستندات را از معلمان می خواهند.

احمدی لاشکی با بیان اینکه خیلی کاغذ بازی نمی‌خواهیم کنیم و در سامانه اطلاعات را گرفته و رتبه یک، دو و سه را مشخص می‌کنیم، یاد آور شد: از ۱۰۰۰ امتیاز کسی که زیر ۵۰۰ هم باشد رتبه یک را باید بگیرد و اگر به  ۵۰۰ رسید رتبه دو شده و اگر  به ۶۰۰ و رتبه ۳ رسید استادیار معلم و اگر ۷۵۰ را کسب کند دانشیار و با امتیاز ۹۰۰، استاد تمام خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه رتبه بندی به دنبال ارتقاء جایگاه معلمان بوده و باید معلمان رتبه بندی شوند، تصریح کرد: مهمترین نکته نظام رتبه بندی معلمان را ارتقاء جایگاه، منزلت و کرامت معلمان و همچنین کیفیت آموزشی تشکیل می‌دهد.

احمدی لاشکی اظهار کرد: اینکه حقوق و مطالبات و مزایای معلمان را می‌دهیم وظیفه است که باید انجام شود اگر حقوق در دستگاهی مثل وزارت نفت اضافه می‌شود مگر برای اضافه شدن حقوق سخنرانی‌می‌کنند؟

وی با بیان اینکه فقط به آن وصل شده‌ایم که قرار است یک عددی به معلمان در رتبه بندی اضافه شود، افزود: رتبه بندی به دنبال جایگاه معلم بوده که متاسفانه سالهاست دچار خدشه شده است.

احمدی لاشکی با بیان اینکه ما باید به دنبال مسائل اساسی باشیم و  رتبه بندی نیاز است، تصریح کرد: مگر می‌شود یک معلم ابتدایی به عنوان آموزگار استخدام شده و ۳۰ سال دیگر همان معلم به عنوان آموزگار بازنشسته شود؟

وی با اشاره به اینکه در نیروی انتظامی، نظامی، سپاه، دانشگاهو… نیز این رتبه بندی وجود دارد گفت:در اینجا هم باید همین اتفاق بیفتد و نباید معلم از همان‌جا که شروع کرده در همان‌ جا خاتمه دهد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

عباس

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱


جناب آقای لاشکی عنوان تاریخ 19اردیبهشت همچون تواریخ مطرح شده‌ی دیگر هم دروغ است و هم کسب رتبه‌های بالا همچون رسیدن به آسمان‌های هفتگانه غیرممکن و فقط نوعی بازی با روح و روان ما فرهنگیان است حتی فرهنگیان پرتلاش بیش از سی سال سابقه و دست‌یافتن به غیر ممکن اصلا نیاز به قانونگزاری ندارد و بیشتر مسخره بازی است و بازی بچه‌گانه می‌باشد تا قانونمداری و قانونمند نمودن آن موضوع...‌

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار