18:58 - 1403/10/23

اجتماعی

خبری تازه درباره رتبه بندی معلمان | خبر داغ وزارت آموزش و پرورش برای افزایش حقوق فرهنگیان و رتبه بندی معلمان | استخدام معلم به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی محدود می‌شود

رتبه بندی معلمان یکی از موضوعات پر بحث برای افراد میباشد.

رتبه بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رتبه بندی معلمان یکی از موضوعاتی است که برای افراد به شدت مهم میباشد. رتبه بندی معلمان تا به امروز باعث شده مردم به دنبال اخبار مربوط به این موضوع باشند. رتبه بندی معلمان به مشخص کردن مقطع تحصیلی و مقدار حقوق دریافتی افراد مربوط میباشد. این موضوع تا به امروز توانسته برای مردم اهمیت به سزایی داشته باشد. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

خبر داغ وزارت آموزش و پرورش برای افزایش حقوق فرهنگیان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پایان رتبه بندی معلمان برای ۱۰۱ هزار نفر از معلمان فاقد رتبه خبر داد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: پرونده رتبه بندی معلمان ۵۷۲ هزار معترض داشت در سال گذشته به پرونده همه این معترضین رسیدگی شد. بخشی از رتبه بندی درباره معلمانی که به هر جهت فاقد رتبه بودند باقی مانده بود. این فاقد رتبه بودن شامل ۱۰۱ هزار معلم بود. در بررسی مجدد رتبه آن‌ها بررسی شد. دیگر معلم تعیین تکلیف نشده نداریم.

رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان

وی ادامه داد: برای ۵۸ هزار نفر از معلمان جدید الاستخدام ابتدا مزایای رتبه‌بندی تعلق می‌گیرد و بعد از ارائه مدارک، رتبه آنها تعیین می‌شود.
خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای فرهنگیان

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در جلسه روز دوشنبه، هفدهم دی ماه در اولین نشست مسکن فرهنگیان که با حضورجمعی از مسئولان برگزار شد پس از استماع گزارش کمیته ساخت مسکن در خصوص تأمین زمین و چگونگی پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن فرهنگیان گفت: دراین خصوص باید از افراد متخصص و صاحب نظر استفاده شود. همچنین برای تامین زمین، جهت ساخت مسکن فرهنگیان باید از ظرفیت وزرات راه و شهرسازی استفاده کرد.

وی با انتقاد از رویه پیشین صندوق ذخیره فرهنگیان، ادامه داد: بهتر بود صندوق ذخیره فرهنگیان در مسیر معیشت و رفاه معلمان حرکت می کرد و این موضوعی است که در گذشته به درستی اتفاق نیفتاده است. این صندوق باید در خدمت رفاه فرهنگیان باشد. بنابراین می‌توان از ظرفیت این صندوق برای تهیه مسکن فرهنگیان استفاده کرد.

او با تأکید بر این که راهبردهای ارائه شده در ایجاد تعاونی مسکن، باید امکان حضور همه اقشار فرهنگی را فراهم کند، گفت: برخی از همکاران ما در آموزش و پرورش از اقشار کم درآمد دولت محسوب می‌شوند. تسهیلات اعطائی باید به گونه‌ای باشد که پرداخت اقساط آن برای تمام اقشار فرهنگی امکان پذیر باشد.

کاظمی افزود: فرهنگیانی که فاقد مسکن هستند از اقشار ضعیف محسوب می شود یعنی قدرت پرداخت هزینه اولیه جهت عضویت در تعاونی مسکن و یا حتی پرداخت اقساط تسهیلات را ندارند. بنابراین باید تهمیدی اندیشه شود تا این اقدام برای آنها میسر و راهگشا باشد.

وی با اشاره به دلایل شکست طرح مسکن ملی در دولت قبل گفت: طرح مسکن ملی به این دلیل شکست خورد که کسی توان پرداخت آورده اولیه را نداشت و اقساط بازگشت تسیهلات نیز آنقدر زیاد و سنگین بوده که برای یک فرد متوسط در جامعه هم امکانپذیر نبود.

وی با اشاره به ایجاد صندوق مسکن فرهنگیان ادامه داد: در این مسیر باید سه اقدام شکل گیرد. به عبارتی باید مجموعه‌ای از اندوخته‌های صندوق ذخیره فرهنگیان، وزارت آموزش پرورش و بانک سرمایه در این مسیر استفاده شود.

کاظمی تصریح کرد: یعنی در صندوق و بانک سرمایه تسهیلات و وام ها به صورتی تمهید شود که فرهنگیان، وام‌ها را با کارمزد کم و اقساط طولانی مدت پرداخت کنند.

وی با تأکید بر این که صندوق ذخیره فرهنگیان نباید تنها به دنبال سود صندوق ها باشد، افزود: باید به فکر ارائه تسهیلات به فرهنگیان در جهت رفاه آن ها باشیم. همچنین ضرورت دارد در الگوی ساخت و ساز به سمت صنعتی سازی پیش برویم و با استفاده از متراژ های اقتصادی به دنبال ایجاد امکانات بیشتر از نظر کمی و کیفی باشیم.

کاظمی با اشاره به این که باید آورده اولیه صندوق در توان فرهنگیان باشد، افزود: اقداماتی که در گذشته صورت گرفت سبب شده اعتماد جامعه فرهنگیان سلب شود و ما باید تلاش کنیم که این اعتماد از دست رفته بازگردد.

وی تأکید کرد: باید از همه ظرفیت های صندوق ذخیره، تعاونی مسکن برای این اقدام بزرگ کمک گرفته شود. ساخت مسکن باید تحول آفرین باشد و سبب رضایتمندی معلمان شود.

کاظمی با تأکید بر ضرورت حضور نمایندگان وزیر مسکن در این جلسات، گفت: با همه وجود از تمامی ظرفیت‌ها و وزرای مربوط برای ساخت مسکن فرهنگیان استفاده خواهم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به این که ضرورت دارد استراتژیها و راهبردها در این خصوص تغییر کند، گفت: مسکن زیادی تاکنون از سوی آموزش و پرورش ساخته شده است. باید دید آیا این مسکن ها در اختیار معلمان است یا خیر؟ در حالی که باید صندوق ها در خدمت رفاه معلمان باشند. لذا شایسته است امکانات با کمترین سودها در خدمت معلمان باشد./جالبتر

استخدام معلم به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی محدود می‌شود

علی فرهادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مطابق مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش ۲ مسیر برای جذب نیرو دارد؛ راه نخست عبارت از آزمون دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است که دانشگاه فرهنگیان شامل رشته‌های علوم انسانی و علوم پایه و دانشگاه شهید رجایی برای رشته‌های مهندسی و هنرستان‌هاست.

وی افزود: راه دوم جذب نیرو با استفاده از ظرفیت ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان است که بر اساس آن اگر آموزش و پرورش می‌تواند از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها با برگزاری آزمون، نیرو جذب کند و نیروهای جدید اغلب از این طریق جذب شده‌اند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در آزمون دانشگاه فرهنگیان، بوم به معنی شهر است اما در آزمون ماده ۲۸ منظور از بوم، استان است و بومی شهر بودن یعنی متقاضی استخدام باید سه سال آخر تحصیل را در شهر مورد تقاضا سکونت داشته باشد.

فرهادی تصریح کرد: قانونگذار، پایتخت و استان تهران را برای کل کشور، به منزله بوم در نظر گرفته است و هر متقاضی از هر استانی می‌تواند در آموزش و پرورش تهران به عنوان نیروی بومی متقاضی استخدام شود.

تقاضای انتقال مستخدمین به منزله انصراف از خدمت است

وی با بیان اینکه بومی تلقی شدن استان تهران برای کل کشور، سبب شد بعد از آزمون ماده ۲۸، با پدیده تقاضای انتقال از تهران به سایر استان‌ها مواجه شویم ، یادآورشد: مطابق مصوبه شماره ۸۳۳ شماره عالی انقلاب فرهنگی، کسانی که در آزمون استخدامی ماده ۲۸ شرکت می کنند، اگر تقاضای انتقال بکنند، به منزله انصراف از خدمت تلقی می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: با وجود این شرایط، در ۲ سال اخیر مجوز داده شده با انتقال متقاضیان به حالت ضربدری یعنی با جابجا شدن با یافتن جایگزین ، موافقت شود.

فرهادی افزود: علاوه بر آن اگر در جاهایی برای ما مقدور بود، با مواردی خاص از متقاضیان انتقال البته بعد از یک سال خدمت در محل قبولی، به شرط تعطیل نشدن کلاس، فقط با این استدلال که معلم باید حتی‌الامکان از محل کارش رضایت داشته باشد، موافقت کردیم.

وی اضافه کرد: با لحاظ شرایط فوق، با خیلی از متقاضیان انتقال موافقت شد اما به علت اینکه خط قرمز ما بدون معلم بودن کلاس و دانش آموز هست، در برخی موارد نمی‌توان با هر تقاضای انتقال موافقت کرد.

کاهش ورودی دانشگاه فرهنگیان علت کمبود معلم بود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: علت برگزاری آزمون جذب معلم مبتنی بر ماده ۲۸ این بود که در فاصله سال ۹۲ تا ۹۷ ورودی دانشگاه فرهنگیان خیلی کم شد و از حدود ۳۰ هزار به سه هزار دانشجو کاهش یافت که این امر به شکل کمبود معلم در کشور ظهور و بروز یافت به طوری که در مهر ۱۴۰۲ به کسری ۲۰۲ هزار معلم در کشور منجر شد.

فرهادی با بیان اینکه امسال هم با وجود اینکه شرایط بهتر شده بود اماباز هم کمبود نیرو داشتیم، اظهار کرد: سال گذشته ۷۲ هزار نفر از طریق آزمون و در سال جاری هم نزدیک به ۶۰ هزار نفر جذب شدند و بقیه به علت محدودیت‌های قانونی، پر نشدن سهمیه‌ها و نبود متقاضی برای برخی رشته محل‌ها از قافله استخدام عقب ماندند و این عزیزان باید صبر کنند تا شرایط لازم برای آموزش و پرورش مهیا شود.

وی با بیان اینکه در حال بررسی و تعیین ظرفیت دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی برای مهر ۱۴۰۴ و قطعی کردن آمارها برای برگزاری آزمون ماده ۲۸ هستیم، گفت: با سازمان امور اداری و استخدامی رایزنی می کنیم و اگر برای مهر ۱۴۰۴ میزان ورودی‌ها تامین کننده نیاز نباشد، اقدام به برگزاری آزمون جذب معلم از ظرفیت ماده ۲۸ خواهیم کرد اما راهبرد آینده وزارتخانه اتکا بر دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است.
سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ با حضور ۱۶ میلیون دانش آموز و تدریس یک میلیون معلم در ۱۱۰ هزار مدرسه از اول مهر ماه سال جاری در سطح کشور آغاز شده است./ایرنا

اندیشه معاصر

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط