واکنش وزیر ارتباطات به مساله کیفیت اینترنت کشور
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با افزایش دریافت شکایات مردمی از کیفیت شبکه ارتباطی در برخی از نقاط کشور، مشکلات در شبکه زیرساخت را پذیرفت و وعده بهبود کیفیت اینترنت داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با افزایش دریافت شکایات مردمی از کیفیت شبکه ارتباطی در برخی از نقاط کشور، مشکلات در شبکه زیرساخت را پذیرفت و وعده بهبود کیفیت اینترنت داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، هفتههای اخیر شاید وضعیت اینترنت کشور در بدترین حالت خود از نظر سرعت و کیفیت بوده است. شبکه اینترنت کشور در چند هفته اخیر با انواع و اقسام اختلالها روبرو بوده است؛ اما حالا این اختلال و کندی در هفتههای اخیر به اوج خود رسیده و واکنشهای منفی بسیاری را برانگیخته است.
با شروع سال تحصیلی جدید در سایه کرونا، نیاز به برقراری ارتباطات آموزشی مجازی مجددا اوج گرفته است، شرکت در کلاسهای مجازی و ارسال تکالیف، به یک ارتباط اینترنتی خوب و پرسرعت نیاز دارند. اما سرعت اینترنت کشور در هفتههای اخیر به شدت کند شده و همین امر انتقادات زیادی را متوجه وزارت ارتباطات کرده است.
بر اساس این دستور، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شده است با همکاری مدیرعامل شرکت زیرساخت، پس از بررسی دقیق گزارشات مردمی، راهکارهای رفع سریع اشکالات ارتباطی را ارائه و گزارش اقدامات اجرایی را به مردم اطلاع رسانی کنند.
از آنجا که «عیسی زارعپور»، برعکس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت قبل، حضوری در شبکههای اجتماعی ندارد تا پاسخی در این زمینه ارائه کند؛ اما از طریق پیامک پاسخ یکی از کاربران که از سرعت اینترنت گلایه کرده، را داده است.
زارعپور در پاسخ به پیامک شکایت این کاربر در مورد سرعت بیکفیت اینترنت او پاسخ داده است: “مجموعه همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت شبانهروزی در حال تلاش برای بهبود کیفیت هستند. ”
برخی معتقدند اختلال فعلی ناشی از محدودیت پهنای باند و مشکل در خرید و تامین پهنای باند اضافه است. گفته میشود شرکت ارتباطات زیرساخت برای خرید پهنای باند باید از شورای عالی فضای مجازی مجوز بگیرد و مشکلات در صدور این مجوزها، موجب ایجاد چنین اختلالی شده است.