۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

همکاری امارات و اسرائیل در زمینه سایبری

محافل امنیتی و اطلاعاتی رژیم اسرائیل علاقه زیادی به مشارکت موسسات اسرائیلی در کنفرانس « سایبرتک » دبی که در ۵ تا ۷ آوریل برگزار شد، نشان داد. مجله « اسرائیل دیفنس» در گزارشی اعلام کرد که مشارکت اسرائیل در کنفرانس سایبرتک با حضور شیخ مانع ...

همکاری امارات و اسرائیل در زمینه سایبری

محافل امنیتی و اطلاعاتی رژیم اسرائیل علاقه زیادی به مشارکت موسسات اسرائیلی در کنفرانس « سایبرتک » دبی که در ۵ تا ۷ آوریل برگزار شد، نشان داد.

مجله « اسرائیل دیفنس» در گزارشی اعلام کرد که مشارکت اسرائیل در کنفرانس سایبرتک با حضور شیخ مانع بن محمد بن راشد آل مکتوم و گفت‌وگوی وی با مسئولان ارشد اسرائیلی از جمله « یگال اونا» مدیر شبکه الکترونیکی اسرائیل همراه بود.

در این گزارش آمده است که کنفرانس سایبرتک دبی در طول سه روز ارائه بسیاری از راه‌حل‌های الکترونیکی را بررسی کرد و جلسات تجاری میان شرکت‌های کشورهای حوزه خلیج فارس و اسرائیلی و شرکت کنندگان ده‌ها کشور برگزار شد. این کنفرانس ده‌ها هزار مقام ارشد اسرائیل، امارات و سایر کشورها را به خود جلب کرد.

این کنفرانس برای ایجاد حفاظت یکپارچه در برابر خطرات فضای مجازی و حمایت از نوآوری در فضای مجازی و رونق اقتصادی کشورهای شرکت کننده آغاز شد.

مجله اسرائیل دیفنس در ادامه نوشت: «شیخ مانع بن محمد بن راشد آل مکتوم »، برادرزاده حاکم دبی و پسر عموی ولیعهد ابوظبی مهمانان این کنفرانس بودند.

بر اساس گزارش مجله اسرائیلی همکاری اسرائیل و امارات متحده عربی در زمینه امنیت سایبری در آگوست سال ۲۰۲۰ با امضای توافق نامه‌های «ابراهیم» برای عادی سازی روابط و برقراری روابط رسمی میان دو طرف آغاز شد. امارات و اسرائیل قصد دارند آموزش الکترونیکی مشترکی را راه‌اندازی کنند.

«مندی کوگوسفسکی» خبرنگار مجله اسرائیلی تاکید کرد که درخواست « محمد الکویتی» رئیس شبکه الکترونیکی امارات مبنی بر مانور مشترک میان اسرائیل و امارات برای توسعه امنیت سایبری وجود دارد.

وی افزود: «مانورهای مشترک میان امارات و اسرائیل با ایده‌های به روز شده در مورد چگونگی رفع مشکل آنها روبرو است ، زیرا در امنیت سایبری ناسازگاری زیادی وجود دارد ، به طوری که حتی کوچکترین هکرها می‌توانند به یک کشور یا یک ابرقدرت آسیب برسانند و امارات و اسرائیل نمی‌توانند به دیگران اعتماد کنند و برای دفاع از خود نیاز به اعتماد به یکدیگر دارند».

خبرنگار مجله اسرائیلی در ادامه تاکید کرد که امارات و اسرائیل به دلیل گستردگی جغرافیایی نیاز به ارتقا و محافظت دارند و هر دو طرف می‌توانند زمینه آموزش را در تمام بخشهای اصلی مانند امور مالی ، انرژی و بهداشت فراهم کنند و همچنین زمینه را برای گفتگو در مورد چالش‌هایی که با آن روبرو هستند هموار کنند؛ چراکه با افزایش اطلاعات دیجیتالی ، همکاری مشترک زیادی میان تل‌آویو و ابوظبی وجود خواهد داشت.

شرایط رژیم اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان

«مردخای کیدار» شرق شناس اسرائیلی نیز به نوبه خود گفت: اسرائیل باید در روابط آینده خود با عربستان سعودی نتیجه گیری کند ؛چراکه ما با کشوری روبرو هستیم که زیرساخت‌های اقتصادی ضعیفی دارد و دشمنانش از هر طرف آن را محاصره و به آن حمله می‌کنند و موقعیت بین‌المللی آن بسیار وضعیت نابسامانی دارد که بدین ترتیب روابط با اسرائیل قبل از هر چیز به نفع عربستان سعودی است، بنابراین اسرائیل نباید به آنها چیزی بپردازد.

وی در مقاله ای در روزنامه «ماکور ریشون» نوشت: اسرائیل باید شرایط واضح و آشکاری را برای روابط با عربستان سعودی تعیین کند ، اولین مورد این است که عربستان مساله و آرمان فلسطین را کنار بگذارد و سفارت این کشور در بیت المقدس، اسرائیل را به عنوان محل زندگی قوم یهود به رسمیت بشناسد و به حمایت از اسرائیل در نهادهای بین‌المللی متعهد شود.

شرق شناس اسرائیلی افزود: محافل امنیتی اسرائیل از نزدیک شاهد افزایش حملات به تأسیسات نفتی عربستان هستند همانطور که تاسیسات نفتی این کشور در ماه پیش در « راس التنوره» مورد هدف انصارالله قرار گرفت و این درحالی است که ارتش عربستان به دلیل جنگ نافرجام خسته شده است و به مدت ۶ سال است علیه انصارالله یمن که به اهداف استراتژیک به ویژه فرودگاه‌ها و تاسیسات نفتی عربستان حمله می‌کنند، می‌جنگد.

وی در پایان تاکید کرد که اطلاعات موجود اسرائیل در مورد اوضاع اقتصادی عربستان خوب نیست ؛چراکه این کشور با وجود دارا بودن غنایم نفتی، به دلیل کاهش بی سابقه قیمت نفت در سال اخیر، استقلال ایالت متحده در زمینه انرژی، رقابت شدید بین‌المللی میان تولیدکنندگان نفت و گاز دچار چالش‌هایی شده است.

افکار

مطالب مرتبط

آخرین اخبار