۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

همکاری اطلاعاتی امارات با اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان

«محمد حمد الکویتی» رئیس امنیت سایبری امارات در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اذعان کرد که کشورش با رژیم صهیونیستی علیه بزرگ‌ترین گروه مقاومت در منطقه یعنی حزب‌الله، همکاری اطلاعاتی کرده است. محمد الکویتی در گفت‌وگو با روزنامه هاآرت...

همکاری اطلاعاتی امارات با اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان

«محمد حمد الکویتی» رئیس امنیت سایبری امارات در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اذعان کرد که کشورش با رژیم صهیونیستی علیه بزرگ‌ترین گروه مقاومت در منطقه یعنی حزب‌الله، همکاری اطلاعاتی کرده است.

محمد الکویتی در گفت‌وگو با روزنامه هاآرتص گفته، «تبادل اطلاعاتی عالی» بین امارات و رژیم صهیونیستی است و از جمله این همکاری‌ها را حملات سایبری سال گذشته دانسته که رژیم صهیونیستی آن را به حزب‌الله منتسب کرده است.

پاییز سال گذشته روزنامه «اسرائیل هیوم» که گفته می‌شود نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است، از همدستی برخی کشورهای عربی خلیج فارس با تل‌آویو علیه حزب‌الله خبر داده بود. اسرائیل هیوم آبان ماه ۱۳۹۹ نوشته بود، در ماههای اخیر چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس در پی سازش با تل‌آویو در خصوص تروریستی معرفی کردن حزب‌الله تلاش‌های مشترکی انجام داده‌اند.

طبق گزارش هاآرتص، رئیس امنیت سایبری امارات گفته، اسرائیل و امارات در خصوص فعالیت‌های سایبری حزب‌الله در چارچوب رشد همکاری میان ابوظبی و تل‌آویو تبادل اطلاعات کرده‌اند.

این مقام اماراتی مدعی شده که حملات سایبری اخیری که به رژیم صهیونیستی شده، مشابه آن به امارات هم شده و به ادعای او، گروهی وابسته به حزب‌الله با استفاده از برنامه‌ها و فناوری‌هایی مرتبط با هکرهایی که به زعم او با ایران مرتبط است، به سرورهایی در آمریکا، انگلیس، مصر، اردن، لبنان و رژیم صهیونیستی و بخش‌هایی از کرانه باختری نفوذ کرده‌ است.

این مقام اماراتی همچنین گفته است که «با شریک اسرائیلی تبادل‌های بیشتری در حال انجام است که اجازه می‌دهد در این خصوص، همکاری بیشتری انجام شود». محمد الکویتی پیشتر هم به رسانه‌ها گفته بود که ابوظبی و تل‌آویو قبل اعلام عادی‌سازی روابط ارتباط داشته‌اند و امارات از فناوری‌های اسرائیلی استفاده کرده است.

طبق این گزارش، هم‌اکنون امارات میزبان برگزاری همایشی اسرائیلی مرتبط با موضوعات سایبری است که برای اولین بار خارج از خاک فلسطین اشغالی برگزار می‌شود.

تاکنون بعد از جنگ سی‌وسه روزه سال ۲۰۰۶، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله در چند سخنرانی به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت در این جنگ، فاش کرده که حزب‌الله اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه برخی کشورهای عربی در این جنگ نتنها با رژیم صهیونیستی همکاری کرده‌اند بلکه برخی آمریکا و این رژیم را تحریک کرده‌اند تا ضمن حمله به لبنان، جنبش حزب‌الله را نابود کند.

افکار

مطالب مرتبط

آخرین اخبار