۰۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان را ارتقا داد

صندوق بین‌المللی پول که در حال برگزاری نشست سالانه خود با بانک جهانی است اعلام کرد راه خروج از بحران کرونا و بحرانی اقتصادی ناشی از آن بیش از پیش مشهود است. به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، صندوق بین‌المللی پول که در حال برگزاری ن...

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان را ارتقا داد
صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان را ارتقا داد

صندوق بین‌المللی پول که در حال برگزاری نشست سالانه خود با بانک جهانی است اعلام کرد راه خروج از بحران کرونا و بحرانی اقتصادی ناشی از آن بیش از پیش مشهود است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، صندوق بین‌المللی پول که در حال برگزاری نشست سالانه خود با بانک جهانی است اعلام کرد راه خروج از بحران کرونا و بحرانی اقتصادی ناشی از آن بیش از پیش مشهود است.

این صندوق پیش‌بینی کرد اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۱ با رشد ۶ درصدی روبرو شود. این در حالی است که قبلاً در پیش‌بینی قبلی صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی امسال جهان ۵.۵ درصد تخمین زده شده بود.

صندوق بین‌المللی پول عامل اصلی قدرت گرفتن رشد اقتصادی جهان را موفقیت در توزیع واکسن کرونا اعلام کرد.

گیتا گوپیناس، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول، در جدیدترین چشم‌انداز اقتصادی جهان اعلام کرد: حتی با وجود نامشخص بودن آینده بحران کرونا راه خروج از این بحران شفاف‌تر و واضح‌تر به نظر می‌رسد.

رشد اقتصادی سال ۲۰۲۲ هم در این چشم‌انداز جدید به ۴.۴ درصد ارتقا داده شد. در چشم‌انداز قبلی که در ماه ژانویه ارائه شده بود رشد ۴.۲ درصدی برای سال ۲۰۲۲ تخمین زده شده بود.

محاسبات صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که اقتصاد جهان ۳.۳ در سال ۲۰۲۰ آب رفته است.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار