۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸

خداحافظی یاران کی روش با جام جهانی ۲۰۲۲/ ایران ۰- ۱ آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، دور سوم مرحله گروهی با ۴ دیدار از روز سه‌شنبه آغاز شد تا تکلیف ۴ تیم صعود کننده به دور یک هشتم نهایی مشخص شود. در مهم‌ترین دیدار امروز (سه‌شنبه) تیم ملی فوتبال ایران برای دومین بار در تاریخ حضورش ...

خداحافظی یاران کی روش با جام جهانی ۲۰۲۲/ ایران ۰- ۱ آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، دور سوم مرحله گروهی با ۴ دیدار از روز سه‌شنبه آغاز شد تا تکلیف ۴ تیم صعود کننده به دور یک هشتم نهایی مشخص شود.

در مهم‌ترین دیدار امروز (سه‌شنبه) تیم ملی فوتبال ایران برای دومین بار در تاریخ حضورش در جام جهانی به مصاف آمریکا می‌رود تا بتواند برای نخستین بار جواز صعود به دور حذفی جام را کسب کند.

شاگردان کی‌روش با وجود شکست ۶ بر ۲ برابر انگلیس در بازی اول، موفق شدند ولز را شکست دهند و در ردوم دوم جدول گروه B قرار بگیرند.

بازیکنان تیم ملی ایران:

کارلوس کی روش تیم ملی ایران را با این ترکیب به مصاف آمریکا می‌فرستد:

عیلرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی، علی قلی زاده، مجید حسینی، سردار آزمون، احمد نوراللهی، رامین رضاییان و سعید عزت اللهی

 

بازیکنان تیم ملی آمریکا:

تیم فوتبال آمریکا با این ترکیب مقابل تیم ملی کشورمان بازی می‌کند:

مت ترنر – سرجینیو دست – تایلر آدامز – آنتوان رابینسون – یونس موسی – وستون مک کنی – کریستین پولیسیچ – تیم رام – کامرون کارتر – تیموتی وه آ – جاش سارجنت

 

دیدار دو تیم ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه قطر  با سوت متئو لاهوز داور سرشناس اسپانیایی آغاز شد.

 

همخوانی سرود توسط بازیکنان تیم ملی

تیم ملی فوتبال کشورمان در صورت برد یا مساوی در این مسابقه برای نخستین مرتبه از گروهش در جام جهانی صعود خواهد کرد.

لحظات حساس

دقیقه ۶: حمله همه جانبه ایران از سمت راست محوطه جریمه آمریکا می‌توانست خطرساز شود که ارسال زمینی سردار آزمون دفع شد و در ادامه نیز ارسال رامین رضاییان عرض زمین را طی کرد و فقط یک اوت برای ایران به همراه داشت.

دقیقه ۹: سانتر تند و تیز سرجینیو دست از سمت راست زمین را بیرانوند به شکل ناقص دفع کرد تا در جناح چپ توپ دوباره آمریکا یک حمله تدارک ببیند که این بار ارسال رابینسون را مدافعان ایران به پشت محوطه جریمه دفع کردند تا در نهایت شوت یونس موسی به بیرون برود.

دقیقه ۱۱: سانتر یونس موسی و ضربه سر کریستین پولیشیچ در اختیار علیرضا بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۱۶: رابینسون بازهم با یک سانتر خطرناک قصد داشت موقعیت‌سازی کند که توپ با عبور از مقابل دروازه ایران به جناح راست رفت و به دِست رسید.
دقیقه ۱۷: اولین خطر جدی روی دروازه ایران با ارسال سرجینیو دست از جناح راست شکل گرفت که بیرانوند درازکش و شیرجه رو به جلو توپ را دفع کرد.

 موقعیت خطرناک برای ایران
دقیقه ۲۰: پاس چیپ زیبای سعید عزت‌اللهی به پشت مدافعان آمریکا، مهدی طارمی را در موقعیت خوبی به توپ رساند که پاس در عرض او قبل از رسیدن به سردار آزمون توسط تیم ریم دفع شد.

دقیقه ۲۸: شوت جاش سرجنت پس از برخورد به مدافعان ایران روی هوا سرگردان بود که آن را تیموتی وه‌آ با ضربه سر دراختیار بیرانوند قرار داد تا این خطر از روی دروازه تیم ملی دفع شود.

دقیقه ۳۳: ارسال دست از جناح راست پس از برخورد به پای میلاد محمدی به جاش سرجنت رسید که پاس رو به عقب این بازیکن و شوت محکم تیموتی وه‌آ از بالای دروازه ایران راهی اوت شد.

 حواشی:

یاد ناصر حجازی در بازی ایران – آمریکا زنده شد؛
یکی از طرفداران تیم ملی فوتبال پیراهنی برتن کرده که تصویر مرحوم ناصر حجازی روی آن قرار دارد.

خیابانی: صدای من را ۲۴ سال بعد از مسابقه قبلی، دوباره با گزارش ایران و آمریکا می‌شنوید

ترکیب تیم ملی ایران نسبت به دیدار اخیرش مقابل ولز تنها یک تغییر داشته که علیرضا بیرانوند با بهبود مصدومیت و گارد ویژه صورت به جمع نفرات اصلی بازگشته و جانشین سید حسین حسینی شده است.

واکر زیمرمن و حاجی رایت، دو بازیکن آمریکا نسبت به دیدار اخیرشان برابر انگلیس از ترکیب خارج شده و جای خود را به کامرون کارتر ویکرز و جاش سارجنت داده‌اند.
در اقدامی جالب دو هوادار با ویلچر در مراسم قبل از شروع مسابقه در مقابل داوران قرار گرفتند که یکی از آنها دیروز در تمرین تیم ملی ایران حاضر شده بود.

علیرضا جهانبخش که بخاطر دو اخطاره بودن و محرومیت دیدار مقابل آمریکا را از دست داده، از جایگاه ویژه بازی را تماشا می‌کند.
بازیکنان دو تیم پیش از سوت آغاز بازی حلقه اتحاد ۱۱ نفره با یکدیگر تشکیل دادند.
مهدی طارمی در حلقه بازیکنان ایران آخرین نکات را به بازیکنان گفت و از آنها خواست با آرامش کار کنند.

حلقه اتحاد بازیکنان ایران قبل از ورود به زمین
در ثانیه‌های ابتدایی بازی رامین رضاییان با نفوذ از سمت راست زمین و دریبل دو طرفه توانست خطا بگیرد.
تمام ظرفیت ورزشگاه الثمامه تکمیل شده و هواداران دو تیم با شور و حال خاصی تیم خود را تشویق می‌کنند.
بیرانوند که پیش از شروع بازی با گارد ویژه روی صورت تمرین کرده بود، در شروع مسابقه بدون محافظ در زمین حاضر شد.

گل اول امریکا به ایران

 

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار