۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶

وضعیت آب و هوای امروز ۶ آذر/ بارش سنگین باران در برخی مناطق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۶ آذر) در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، گیلان مازندران و گلستان بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش...

وضعیت آب و هوای امروز ۶ آذر/ بارش سنگین باران در برخی مناطق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۶ آذر) در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، گیلان مازندران و گلستان بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت دوشنبه(۷ آذر) در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا نوشت: وی افزود: سه‌شنبه(۸ آذر) نیز در اردبیل و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد همچنین بعد از ظهر سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در این مناطق شروع می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: چهارشنبه(۹ آذر) بر شدت بارش در این مناطق افزوده می‌شود و گستره آن سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: پنجشنبه(۱۰ آذر) نیز در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق همچنین ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و در شمال غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود. طی این پنج روز، به‌ویژه چهارشنبه و پنجشنبه بارش در قسمت‌های سردسیر و کوهستانی مناطق مذکور به شکل برف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دمای هوا چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

ضیاییان تاکید کرد: با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا پتانسیل افزایش آلاینده جوی و کاهش کیفیت هوای شهرهای تهران و کرج از دوشنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه (۷ تا ۹ آذر) وجود دارد.

به گفته وی دریای خزر از امروز تا چهارشنبه و خلیج فارس از اواخر وقت امروز تا ظهر سه‌شنبه به نسبت مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۷ آذر) صاف همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و روز  سه‌شنبه (۸ آذر) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ آذر ) بندرعباس با دمای ۳۰ و ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۱- و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

 

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط