۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰

آیا از خواص شگفت انگیز لیمو با خبر هستید؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،آیا از خواص شگفت انگیز لیمو با خبر هستید؟.در مورد خواص لیمو چه می دانید؟ لیمو سرشار از ویتامین C، فیبر و انواع ترکیبات مفید گیاهی است. این مواد مغذی مسئول چندین مزیت سلامتی در بدن شما هستند. در حقی...

آیا از خواص شگفت انگیز لیمو با خبر هستید؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،آیا از خواص شگفت انگیز لیمو با خبر هستید؟.در مورد خواص لیمو چه می دانید؟ لیمو سرشار از ویتامین C، فیبر و انواع ترکیبات مفید گیاهی است. این مواد مغذی مسئول چندین مزیت سلامتی در بدن شما هستند. در حقیقت لیمو ممکن است از سلامت قلب، کنترل وزن و سلامت گوارش حمایت کند. در اینجا ۶ مزیت سلامتی لیمو ارائه شده است.

یکی از خواص لیمو پشتیبانی‌ از سلامت قلب

یک لیمو حدود ۳۱ میگیرم ویتامین C  را تامین می کند. این مقدار، ۵۱ درصد از میزان مصرف مورد نیاز روزانه است. تحقیقات نشان می دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. با این حال، این تنها ویتامین C نیست که برای قلب شما مفید است.

فیبر و ترکیبات گیاهی موجود در لیمو همچنین می توانند برخی از عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش دهند. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن ۲۴ گرم عصاره مرکبات به طور روزانه در مدت یک ماه، کلسترول کل را کاهش می دهد. ترکیبات گیاهی موجود در لیموها یعنی هسپریدین و دیوسمین به کاهش کلسترول کمک می کنند.

یکی از خواص لیمو این است که به کنترل وزن کمک می کند

لیمو ها معمولاً به عنوان یک ماده غذایی برای کاهش وزن معرفی می شوند. زیرا فیبر محلول، پکتین، موجود در آنها در روده ی شما منبسط می شود. این به شما کمک می کند تا به مدت طولانی تری احساس سیری کنید. برای برخورداری از این مزایا لازم است که لیمو را به طور کامل مصرف کنید. بسیاری از افراد لیمو را به طور کامل استفاده نمی کنند.

از آنجا که آبلیمو فاقد پکتین است، نوشیدن آب لیمو نمی تواند باعث سیری شود. با این حال خوردن آب لیمو باعث افزایش تعداد کالری هایی که می‌سوزانید، می شود. بنابراین ممکن است خود آبلیمو نیز در کاهش وزن به شما کمک کند.

همچنین مطالعات نشان می دهند که ترکیبات گیاهی موجود در لیمو ها می توانند به کاهش وزن کمک کنند. ترکیبات گیاهی موجود در عصاره های لیمو به چندین روش می توانند به کاهش وزن منجر شوند.

مصرف لیمو از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می کند

سنگ های کلیه توده های کوچکی هستند که در هنگام تبلور و تولید مواد زاید در کلیه ها شکل می گیرند. آنها کاملاً متداول هستند. افرادی که مبتلا به سنگ کلیه هستند، به طور مرتب آن را درست می کنند. اسید سیتریک ممکن است با افزایش حجم ادرار و افزایش ph آن از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می کند.

این اسید همچنین محیط کمتری را برای تشکیل سنگ کلیه ایجاد می کند. تنها با نوشیدن نصف فنجان آبلیمو در روز ممکن است اسید سیتریک لازم برای جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه فراهم شود. این به ویژه در افرادی که سابقه ابتلا به سنگ کلیه دارند بسیار موثر است.

یکی از خواص لیمو این است که در برابر کم خونی از شما محافظت می کند

کم خونی و فقر آهن اتفاقی بسیار شایع است. کم خونی زمانی رخ می‌دهد که شما به اندازه کافی آهن را از غذاهایی که می خورید دریافت نمی کنید. لیموها حاوی مقادیر بسیاری آهن هستند. آنها علاوه بر این که سرشار از آهن هستند، با بهبود جذب آهن از غذاهای گیاهی از کم خونی جلوگیری می کنند.

روده شما به راحتی آهن را از گوشت، مرغ و ماهی جذب می کند. این در حالی است که جذب آهن از منابع گیاهی بسیار سخت است. اما با جذب ویتامین C و اسید سیتریک، جذب آهن از منابع گیاهی بهبود می یابد. از آنجا که لیموها حاوی ویتامین C و اسید سیتریک هستند، با جذب آهن از منابع گیاهی از شما در برابر کم‌خونی محافظت می کنند.

مصرف لیمو خطر سرطان را کاهش می دهد

یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه ها و سبزیجات ممکن است به جلوگیری از ابتلا به برخی سرطان ها کمک کند. افرادی که مقدار بیشتری مرکبات مصرف می کنند، خطر ابتلا به سرطان در آنها کمتر است. بسیاری از ترکیبات موجود در لیمو سبب از بین بردن سلول های سرطانی می شود. همچنین برخی از ترکیبات گیاهی موجود در لیموها مانند لیمونن و نارینژنین، می توانند اثرات ضد سرطانی داشته باشند.

یکی از خواص لیمو این است که سلامت گوارشی را بهبود می بخشد

۱۰ درصد لیموها از کربوهیدرات ها تشکیل می شوند. این کربوهیدرات ها بیشتر به صورت فیبر محلول و قندهای ساده هستند. فیبر اصلی موجود در لیموها پکتین است. پکتین نوع فیبر محلول است که فواید سلامتی متعددی دارد. فیبر محلول می تواند سلامت روده را بهبود بخشد و هضم قندها و نشاسته ها را آهسته تر کند. این اثرات همچنین ممکن است منجر به کاهش سطح قند خون شوند.

سخن آخر

لیمو حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، فیبر محلول و ترکیبات گیاهی است که فواید سلامتی فراوانی دارند. لیمو ممکن است به کاهش وزن کمک کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی، کم خونی، سنگ کلیه، مشکلات گوارشی و سرطان کمک کند. لیموها نه تنها میوه هایی بسیار سالم هستند، بلکه از طعم و بوی متمایز و دلپذیری نیز برخوردار هستند. این باعث می شود که آن ها علاوه بر غذا در نوشیدنی ها نیز استفاده شوند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار