۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷

هشدار ترسناک به کی روش!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از پارس فوتبال؛ نیما نکیسا پیشکسوت پرسپولیس درباره دو بازی دوستانه تیم ملی ایران برابر اروگوئه و سنگال گفت: تیم ملی عملکرد خوبی در این مسابقات داشت و در هر دو بازی هم آقای کی‌روش تعویض‌های ه...

هشدار ترسناک به کی روش!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از پارس فوتبال؛ نیما نکیسا پیشکسوت پرسپولیس درباره دو بازی دوستانه تیم ملی ایران برابر اروگوئه و سنگال گفت:

تیم ملی عملکرد خوبی در این مسابقات داشت و در هر دو بازی هم آقای کی‌روش تعویض‌های هوشمندانه‌ای انجام داد و این مسئله نشان می‌دهد ایشان شناخت بسیار خوبی از فوتبال ایران دارد؛ اینکه مهدی طارمی به جای سردار وارد زمین می‌شود و گل می‌زند و سردار به جای طارمی می‌آید و گل می‌زند، نشان می‌دهد که کی‌روش در نیمه‌های اول، زور تیم‌ها را می‌بیند و در نیمه دوم براساس آن تصمیم‌گیری می‌کند.
وی افزود:

اینکه کی‌روش برای حریفان برنامه‌ریزی می‌کند و طبق آن پیش‌ می‌رود می‌تواند مثمرثمر باشد و به امید خدا با این روند در‌ جام جهانی هم نتایج خوبی به دست خواهد آمد.
نکیسا درباره عملکرد خط دفاعی تیم ملی در بازی با سنگال و گل به خودی مرتضی پورعلی‌گنجی گفت:

من گل به خودی پورعلی‌گنجی را روی حساب اشتباهات فوتبال می‌گذارم چون اگر این بازیکن هم نمی‌زد، پشت سر او بازیکن سنگال حضور داشت و می‌توانست اثرگذار باشد و احتمال اینکه نفر پشتی توپ را تبدیل به گل می‌کرد خیلی زیاد بود. البته کاش سید حسین زاویه تیر یک خود را زود رها نمی‌کرد؛ او به محض اینکه دید بازیکن تیم حریف یک پاس رو به جلو داد بازی‌خوانی کرد و قصد داشت خودش توپ را قطع کند که پورعلی‌گنجی پیش از او روی توپ اثر گذاشت.
دروازه‌بان پیشین تیم ملی ایران در ادامه در خصوص عملکرد علیرضا بیرانوند و سید حسین حسینی در این دو بازی دوستانه بیان کرد:

هم علیرضا بیرانوند و هم سید حسین حسینی عملکرد خیلی خوبی داشتند اما به نظر من حسینی نمایش فوق‌العاده‌ای مقابل سنگال داشت و همه را امیدوار کرد که دروازه تیم ملی، سه دروازه‌بان آماده دارد. از طرفی ما پیام نیازمند را هم داریم که یک دروازه‌بان بین‌المللی با توانایی‌های بالا است. خیال همه ما از دروازه تیم ملی جمع است.
او در پاسخ به این سوال که از نظر او تفاوت اصلی تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش با تیم دراگان اسکوچیچ چیست گفت:

الان برای صحبت درباره این مسئله زود است اما به نظر من تیم ملی نظم تیمی بهتری پیدا کرده است.
نیما نکیسا در واکنش به اینکه برخی معتقدند بازی دفاعی تیم کی‌روش به تیم ملی در بازی با آمریکا و انگلیس کمک خواهد کرد گفت:

مقابل انگلیس بله اما در مقابل آمریکا هرچقدر ما به بازی سرعت بدهیم، می‌توانیم نتیجه بهتری بگیریم. تیم آمریکا با ژاپن و عربستان بازی کرد و در بازی با ژاپن چون سیستم آناتومیکی و فیزیولوژیکی ژاپنی‌ها سرعتی‌تر است، اینها کاملا درگیر سرعت ژاپنی‌ها شدند اما در بازی با عربستان که فوتبالش به لحاظ سرعتی عقب‌تر است، نتیجه مساوی شد. این اتفاق نشان می‌دهد که اگر ما به بازی سرعت بدهیم، به راحتی نتیجه می‌گیریم.
او همچنین در خصوص ولز دیگر تیم هم‌گروه ایران در جام جهانی بیان کرد:

ولز هم می‌تواند تیم شکننده‌ای باشد؛ اگر ما در بازی با این تیم سرعت پاس‌ها و سرعت انتقال دفاع به حمله و حمله به دفاع را بیشتر کنیم و در ضدحملات سرعت بیشتری داشته باشیم می‌تواند مثمرثمر باشد. ولز از کناره‌ها و عمق زمین بیشتر حمله می‌کند و روی گرت بیل حساب زیادی باز کرده است و تیم دست و پا بسته‌ای نیست اما اگر هوشمندانه وارد بازی‌ها بشویم، برای صعود از گروه امید داریم.
نکیسا در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی در زمان کم باقی‌مانده می‌تواند به هماهنگی مدنظر کارلوس کی‌روش دست پیدا کند گفت:

خیلی سخت است و تیم ما در حال حاضر در شرایط حساسی است اما از نظر من کی‌روش ناخدای کاربلد و خوبی است و مطمئنا با برنامه‌های خوبی وارد جام جهانی خواهد شد. در هر صورت من هم مثل همه ملت ایران برای تیم ملی کشورمان در جام جهانی آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

جهانگیر

۰۸ مهر ۱۴۰۱


نه نه این اشتباه محض است که در برابر انگلیس دفاعی بازی کرد مگه میشه نود دقیقه دفاعی بازی کرد و در برابر تیم قدرتمند انگلیس گلی را دریافت نکرد، پس باید در هر سه بازی تهاجمی بازی کرد و از قدرت خط حمله استفاده کرد و گل به ثمر رساند

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار