۰۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴

میوه های مناسب برای سلامت کلیه ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، میوه های مناسب برای سلامت کلیه ها. کلیه‌ها یک جفت عضو لوبیایی شکل و قهوه‌ای رنگ می‌باشند که در طرفین ستون فقرات و در موازات اصلی مهره ۱ تا ۳ کمری قرار دارند. کلیه ها مسئول فیلتر کردن مواد سمی ازخو...

تقویت سیستم ایمنی بدن با انجام این کار به سادگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، میوه های مناسب برای سلامت کلیه ها. کلیه‌ها یک جفت عضو لوبیایی شکل و قهوه‌ای رنگ می‌باشند که در طرفین ستون فقرات و در موازات اصلی مهره ۱ تا ۳ کمری قرار دارند. کلیه ها مسئول فیلتر کردن مواد سمی ازخون و تنظیم سطوح آب و نمک بوده، همچنین باعث تنظیم فشارخون و تعادل PH یا اندازه گیری میزان اسید و قلیا در بدن می شود. بنابراین از مناسب ترین میوه ها برای کمک به تعادل PH در بدن، ساخت سیستم ایمنی، کاهش التهاب و حفاظت از بدن در برابر سرطان و بیماری قلبی استفاده کنید.

انتخاب میوه

برای سلامت کلیه ها، میوه های سرشار از فیبر و با خواص ضد التهابی مفید است. سیب باعث کاهش کلسترول و تنظیم سطح آن در بدن می شود. انگور قرمز حاوی فلاونوئیدهایی به نام رسوراترول بوده که با افزایش آرامش ماهیچه ای در رگ های خونی می تواند باعث کاهش التهاب شود. کرنبری نیز به حفظ اسیدی بودن ادرار کمک کرده تا مانع از عفونت مجاری ادراری و در نهایت عفونت کلیه شود. بلوبری و رزبری حاوی ویتامین C و منگنز و همجنین آنتوسیانین بوده که ترکیبی با خواص ضدالتهابی است. توت فرنگی و گیلاس نیز حاوی آنتی اکسیدان هایی برای حفظ سلامت قلب است.

سنگ های کلیوی

براساس انستیتوی لینوس پاولینگ در ایالات متحده، در صورت داشتن سنگ کلیه ناشی از اتصال موادمعدنی به یکدیگر در ادرار، میوه های سرشار از پتاسیم مانند موز می تواند موثر باشد. همچنین براساس مقاله منتشر شده در مجله بالینی انجمن امریکایی نفرولوژی، نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتغال می تواند باعث کاهش اسیدیته ی ادرار و کمک به کاهش رشد سنگ های کلیوی شود.

بیماری مزمن کلیوی

در صورت ابتلا به بیماری مزمن کلیوی از مصرف موز و پرتغال اجتناب کنید. یکی از وظایف کلیه ها حفظ سطح سالمی از پتاسیم در خون است که باعث تنظیم ضربان قلب و حفظ عملکرد درست ماهیچه ها می شود. در صورت عدم کارکرد درست کلیه ها، سطح پتاسیم به صورتی خطرناک افزایش یافته که منجر به ضربان قلب غیرطبیعی و حتی حمله قلبی خواهد شد. همچنین از سایر میوه ها با میزان بالایی از پتاسیم مانند کیوی، ملون، شلیل، زردآلو، انبه، پاپایا، آلو سیاه خشک، کشمش و سایر میوه های خشک اجتناب کنید. همچنین مصرف میوه ی ستاره ای به دلیل محتوای بالای اسیداگزالیک توصیه نمی شود.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار