۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰

این کشور به اوکراین خیانت کرد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، الکساندر ووجیچ، رئیس‌جمهوری صربستان از محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین اجتناب کرده و با تحریم‌های غرب علیه مسکو نیز هم‌گام نشده است. ووجیچ که سابقا یک ملی‌گرای افراطی طر...

این کشور به اوکراین خیانت کرد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، الکساندر ووجیچ، رئیس‌جمهوری صربستان از محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین اجتناب کرده و با تحریم‌های غرب علیه مسکو نیز هم‌گام نشده است. ووجیچ که سابقا یک ملی‌گرای افراطی طرفدار روسیه بود، مدعی است که می‌خواهد صربستان را به عضویت اتحادیه اروپا درآورد، اما در سال‌های اخیر به تحکیم روابطش با روسیه مشغول بوده است.

می‌توان گفت که صربستان کاملا به گاز روسیه وابسته بوده و شرکت‌های بزرگ انرژی آن تحت مالکیت اکثریت روس هستند.

ووجیچ به گزارشگران گفت: آنچه می‌توانم بگویم این است که بر سر مولفه‌های اصلی که برای صربستان بسیار مطلوب هستند، توافق کرده‌ایم. ما توافق کردیم که قراردادی سه ساله امضا کنیم و این بخشی از قرارداد است که برای صربستان بسیار مناسب است.

هنوز مشخص نیست که اگر اتحادیه اروپا تصمیم به قطع جریان گازی که از کشورهای این اتحادیه می‌گذرد بگیرد، صربستان چطور گاز روسیه را دریافت خواهد کرد. مسکو تا به همینجا صادرات گاز به فنلاند، لهستان و بلغارستان را قطع کرده است. اتحادیه اروپا به صورت کلی از ۲۴ فوریه و با آغاز حمله روسیه به اوکراین، به سرعت در حال کاهش اتکای خود به صادرات انرژی روسیه است.

ووجیچ می‌گوید کشورهای حوزه بالکان باید در برابر فشارهای جهانی برای پیوستن به رژیم تحریم‌ها علیه روسیه مقاومت کنند، حتی به قیمت از دست دادن عضویت اتحادیه اروپا.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار