۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴

کاربرد دارویی سرکه سیب که نمی‌دانید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،تاثیر سرکه سیب در تحقیقات آزمایشگاهی برای کاهش میزان باکتری ها در مواد غذایی نشان داده شده‌ است. اعتقاد بر این است که ترشی موجود در سرکه به ایجاد محیطی کمک می‌کند که در آن باکتری ها رشد نمی‌کنند. ا...

کاربرد دارویی سرکه سیب که نمی‌دانید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،تاثیر سرکه سیب در تحقیقات آزمایشگاهی برای کاهش میزان باکتری ها در مواد غذایی نشان داده شده‌ است. اعتقاد بر این است که ترشی موجود در سرکه به ایجاد محیطی کمک می‌کند که در آن باکتری ها رشد نمی‌کنند. این مسئله استفاده طولانی مدت سرکه را به عنوان ماده نگهدارنده توضیح می دهد. با این حال، تحقیقات اندکی برای نشان دادن تاثیر سرکه بر روی باکتری ها، خارج از حفظ مواد غذایی که به تنهایی تاثیر آن بر عفونت‌های باکتریایی در بدن را مورد بررسی قرار بدهد، انجام شده است.

کارشناس بهداشت جایگزین، ارل میندل، دکتر و نویسنده “سرکه سیب شگفت انگیز دکتر ارل میندل”، سرکه سیب می تواند از عفونت های دستگاه ادراری جلوگیری کند. میندل ادعا می کند که نوشیدن سرکه، محیط کمی اسیدی تر در مجاری ادراری ایجاد می کند و ادرار را کمی اسیدی تر می کند، که هر دو به ناتوانی در رشد باکتری ها کمک می کنند. متأسفانه، این ممکن است فقط به عنوان یک پیشگیری از عفونت عمل کند، نه یک درمان. اگر فکر می کنید عفونت دارید، باید برای آنتی بیوتیک به پزشک مراجعه کنید.

همچنین تصور می شود که سرکه سیب در پیشگیری از عفونت های سینوسی کمک می کند. به گفته “موسسه سرکه” (The Vinegar Institute)، اضافه کردن ¼ پیمانه سرکه به بخارساز همراه با آب می تواند سینوس ها را تمیز کند. مجددا، این نباید به عنوان جایگزینی برای آنتی بیوتیک ها یا مراقبت های پزشکی استفاده شود؛ بلکه ممکن است راهی برای جلوگیری از عفونت های بیشتر باشد.

کاربرد موضعی سرکه سیب

سرکه سیب قرنهاست که به عنوان روشی برای درمان زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد. طبق مجله پزشکی عمومی، از سرکه برای تمیز کردن زخم ها و جلوگیری از عفونت ها تا ۴۰۰ سال قبل از میلاد استفاده شده است. با توجه به مطالعه دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی که در مجله پزشکی عمومی به آن اشاره شده است، سرکه می‌تواند از رشد باکتری‌ها جلوگیری کند.

اگرچه این یک نتیجه امیدوارکننده است، اما روش‌های مدرن درمان زخم امروزی بسیار موثرتر از سرکه هستند. بنابراین، در حالی که استفاده از سرکه سیب رقیق شده روی زخم ممکن است باعث جلوگیری از عفونت شود، سرکه سیب جایگزین آنتی بیوتیک نیست، و عفونت باکتریایی موجود را نیز درمان نمی کند.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار