۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷

بروز حادثه در خط ۵ مترو به دلیل بی مبالاتی راهبرِ قطار

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: ما در زمینه‌ی ناوگان مترو مشکلات مربوط به فرسودگی تجهیزات را داریم. ولی از قضا این حادثه‌ای که در خط ۵ مترو رخ داده هیچ رابطه‌ای با مشکل فرسودگی ناوگان مترو نداشته است.

بروز حادثه در خط ۵ مترو به دلیل بی مبالاتی راهبرِ قطار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص اینکه مشکلاتی نظیر فرسودگی سیستم سیگنالینگ و تجهیزات متروی تهران چه اثری بر بروز خطای انسانی در این حوزه از حمل و نقل عمومی می‌گذارد گفت: وقتی که نظام مدیریتی کار خود را به صورت دقیق انجام بدهد و افراد و کارکنان مورد نظارت قرار بگیرند، نظارت‌ها و کنترل‌ها به شکلی دقیق، مستمر و استاندارد انجام بگیرد، شیوه‌نامه‌ها به طور دقیق به اجرا دربیایند، هیچ دستورالعملی به شوخی گرفته نشود و کارکنان بدانند باید طبق مرّ دستورالعمل‌ها کار‌ها به اجرا در بیاید در این صورت دیگر هیچ حادثه‌ای پیش نخواهد آمد. اما وقتی که نسبت به اجرای دستورالعمل‌ها بی مبالاتی بشود و با فرد خاطی هم برخورد نشود این امکان به وجود می‌آید تا اتفاقاتی نظیر آنچه که برای خط ۵ متروی تهران پیش آمد باز هم پیش بیاید.

وی با بیان اینکه هرگز این نوع بی مبالاتی‌ها برای ما پذیرفته نخواهد بود افزود: ما در جلسه‌ی اخیر شورای شهر به مدیران شرکت بهره‌برداری مترو و همینطور به معاون شهردار اعلام کردیم که باید آن دیسیپلین لازم در شرکت بهره‌برداری مترو برقرار باشد. متروی تهران درواقع یک سامانه‌ی بسیار فنی، تخصصی و بسیار دقیقی به شمار می‌رود. برای همین خطا‌های ثانیه‌ای هم می‌تواند برای مردم بسیار پرهزینه باشد؛ بنابراین با همین تاکید در کمیسیون عمران و حمل و نقل هم ما به جد این موضوع را دنبال خواهیم کرد. باید همه موظف بشوند تا دستورالعمل‌ها را اجرا کنند. اگر دستورالعمل‌ها به درستی اجرا بشود دیگر هیچ حادثه‌ای در متروی تهران نخواهیم داشت.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط