۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹

آمادگی بیمارستان‌های نیروی زمینی ارتش برای پذیرش بیماران کرونایی

امیر سرتیپ دوم بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش ، گفت: با توجه به آغاز موج چهارم ویروس منحوس کرونا و تمهیدات و پیشگیری‍ها که در نیروی زمینی به عمل آمده، در موج جدید تاکنون در هیچ یک از یگان‍های این نیروی زمینی ارتش، ...

آمادگی بیمارستان‌های نیروی زمینی ارتش برای پذیرش بیماران کرونایی

امیر سرتیپ دوم بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش ، گفت: با توجه به آغاز موج چهارم ویروس منحوس کرونا و تمهیدات و پیشگیری‍ها که در نیروی زمینی به عمل آمده، در موج جدید تاکنون در هیچ یک از یگان‍های این نیروی زمینی ارتش، ابتلا به کرونا مشاهده نشده است و تمامی دانشجویان دانشگاه‌های مراکز فرهنگی آموزشی و سربازان که در مرخصی عید به سر می‌بردند، در بدو ورودشان به پادگان‍ها غربالگری و پایش سلامت شدند و فرم‌های خود اظهاری پر کردند تا چنانچه موردی از بیماری مشاهده شد به مراکز درمانی اعزام شوند.

وی افزود: مراکز آموزشی نیروی زمینی ارتش نیز از اول اردیبهشت ماه آمادگی کامل برای پذیرش کارکنان وظیفه را دارند و تمام تمهیدات بهداشتی و پیشگیری لازم برای طی دوره آموزشی و خدمت مقدس سربازی فراهم شده است.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در ایام نوروز بالغ بر هفت هزار نفر از متخصصین، پرستاران و کادر پزشکی و پیراپزشکی این نیرو به صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمات بودند، در حال حاضر نیز ۲۸ بیمارستان نزاجا آمادگی کامل و صد در صدی برای پذیرش بیماران کرونایی دارند که این ظرفیت پذیرش به تمامی استان‌ها و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شده است.

امیر سرتیپ دوم موذنی تاکید کرد: در استان فارس برای بار سوم بیمارستان پشتیبان صد تختخوابی برپا شد، بیمارستان زنجان صرفا بیماران کرونایی را پذیرش می‌کند، بیمارستان هاجر و خانواده نیز در تهران کاملا به این امر اختصاص داده شده است و برابر نیاز باز هم بیمارستان‌های پشتیبان در تمامی استان‌های کشور برپا خواهد شد.

وی همچنین در مورد رفع آلودگی در پادگان‌ها گفت: برای رفع آلودگی پادگان‌ها تمامی سرویس‍های حمل و نقل عمومی و مراکز تجمعی به صورت منظم و هر روزه ضد عفونی می‍شوند و نظارت ویژه بر تمامی اماکن پادگانی ادامه دارد تا با یاری خداوند متعال موج چهارم را نیز مانند موج‌های قبلی در کنار حفظ توان رزمی و برگزاری آموزش ها، مهار و با کمترین میزان درگیری از آن عبور کنیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: عادی پنداری بزرگ‌ترین خطر است، زیرا تا واکسیناسیون کامل، خطر کرونا وجود دارد، واکسیناسیون کارکنان پزشکی ارتش از اسفند ماه سال ۹۹ شروع شد و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در تلاش هستند تا در اولین فرصت نسبت به واکسیناسیون کامل کارکنان اقدام نمایند، هم اکنون نیز تعداد هشتاد نفر از کادر درمانی بیمارستان هاجر (ص) در حال دریافت واکسن کرونا هستند.

وی در پایان یاد هشت شهید مدافع سلامت ارتش را گرامیداشت و اظهار کرد: کادر درمانی و همکاران عزیز ما در چهارده ماه اخیر به صورت شبانه روزی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا مشغول خدمت بودند که مراتب قدردانی و تشکر صمیمانه خود را به این بزرگواران اعلام می‍دارم.

افکار

مطالب مرتبط

آخرین اخبار