۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱

این خوراکی ها مانع فراموشی می‌شود

فراموشی مشکلی است که مربوط به سن نیست و فقط به افراد مسن محدود نمی‌شود بلکه هر کسی ممکن است از فراموشی چیز‌ها یا اتفاقاتی که به تازگی رخ داده اند رنج ببرد، که باعث دردسر بزرگی می‌شود. برخی از افراد در به خاطر سپردن نام دیگران، تاریخ وقایع...

این خوراکی ها مانع فراموشی می‌شود

فراموشی مشکلی است که مربوط به سن نیست و فقط به افراد مسن محدود نمی‌شود بلکه هر کسی ممکن است از فراموشی چیز‌ها یا اتفاقاتی که به تازگی رخ داده اند رنج ببرد، که باعث دردسر بزرگی می‌شود.

برخی از افراد در به خاطر سپردن نام دیگران، تاریخ وقایع خاص، مکان‌های مختلف و … مشکل دارند و دلیل آن ممکن است استرس، خستگی، کمبود خواب و … باشد.

به گفته پزشکان و متخصصان تغذیه، داشتن یک رژیم غذایی سالم و خوردن برخی غذا‌ها و نوشیدنی‌ها می‌تواند به بهبود عملکرد مغز و تحریک حافظه کمک کند.

در این گزارش ۵ ماده غذایی که به بهبود حافظه و مبارزه با فراموشی کمک می‌کنند را معرفی می‌کنیم:

۱) تخم مرغ

تخم مرغ منبع غنی از بسیاری از مواد مغذی مهم برای سلامت مغز، از جمله ویتامین B۶، B۱۲، فولات و کولین است. کولین به بدن در تولید استیل کولین که انتقال دهنده‌ عصبی برای تنظیم خلق و خو و تحریک حافظه است کمک می‌کند؛ کولین عمدتا در زرده تخم مرغ وجود دارد.

۲) سبزیجات

کارشناسان مصرف مقادیر زیادی سبزیجات، به ویژه سبزیجات برگ دار مانند کلم بروکلی، کلم، فلفل دلمه‌ای و اسفناج را توصیه می‌کنند که به کاهش خطر آسیب مغزی و کاهش حافظه کمک می‌کند.

۳) ماهی چرب

خوردن ماهی‌هایی مانند ماهی آزاد و ساردین برای تحریک حافظه و مقابله با فراموشی بسیار مهم است، زیرا حاوی امگا ۳ هستند که عملکرد مغز را تقویت می‌کنند و باعث تحریک حافظه و عدم فراموشی می‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود حداقل دو بار در هفته ماهی بخورید.

۴) آجیل

آجیل منبع مهمی از ویتامین H است. این ویتامین یک آنتی اکسیدان مهم برای کاهش نقص شناختی که با افزایش سن اتفاق می‌افتد محسوب می‌شود؛ به گونه‌ای که مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۶ ثابت کرد که بادام یکی از محبوب‌ترین انواع آجیل‌ها است و به طور قابل توجهی حافظه را تحریک می‌کند.

۵) انواع توت‌ها

چندین مطالعه نشان داده است که توت در تقویت حافظه و جلوگیری از فراموشی بسیار تاثیر گذار است؛ زیرا انواع توت حاوی آنتی اکسیدان هستند که برای افزایش جریان خون و اکسیژن به مغز مفید است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار