۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲

پیامک‌های تبلیغاتی خلاقانه: راه متمایز شدن از رقبا

در این مقاله قرار است درباره راه‌های نوشتن پیامک تبلیغاتی خلاقانه صحبت کنیم و بگوییم چگونه می‌توانید با قدرت جادوی کلمات، خود را از رقبا متمایز کنید. پس با ما همراه باشید.

پیامک‌های تبلیغاتی خلاقانه: راه متمایز شدن از رقبا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شاید شما هم مدتی است پا به دنیای جذاب بازاریابی پیامکی گذاشته‌اید و قصد دارید خود را از رقبایتان متمایز کنید. در بازاریابی پیامکی داشتن استراتژی و هدف قرار دادن جامعه درست، اهمیت بسیار بالایی دارند. اما یکی از بازوهای قدرتمند این ابزار تبلیغاتی، نوشتن متن‌های جذاب است. پیامک‌های تبلیغاتی خلاقانه در باز شدن، خوانده شدن و سپس جذب مشتری اهمیت بسیار بالایی دارد و حتی اگر برای نوشتن یک متن خوب ساعت‌ها وقت بگذارید، حتما نتیجه آن را می‌بینید.

در این مقاله قرار است درباره راه‌های نوشتن پیامک تبلیغاتی خلاقانه صحبت کنیم و بگوییم چگونه می‌توانید با قدرت جادوی کلمات، خود را از رقبا متمایز کنید. پس با ما همراه باشید.

روش‌های نوشتن پیامک خلاقانه و جذاب

قبل از اینکه به سراغ روش‌ها برویم بیایید چند چیز را با هم روشن کنیم. شما پیش از آنکه بخواهید مخاطب را با کلمات خود مجذوب کنید، باید بتوانید آن متن را صحیح و شفاف بنویسید. بنابراین به نگارش درست کلمات و قابل فهم بودن پیامک تبلیغاتی خود توجه کنید.

حس کنجکاوی را در مخاطب برانگیزید

یکی از روش‌های نوشتن متن تبلیغاتی خلاقانه، قلقلک دادن حس کنجکاوی در مخاطب است. مثلا چندی پیش یک پیامک تبلیغاتی با این مضمون نوشته شد: «اگر نگران آینده فرزند ۹ تا ۱۲ سالت نیستی این پیام رو باز نکن!» اغلب مخاطبان بلافاصله پس از خواندن این پیام کنجکاو می‌شوند پیام را ببینند. حالا که مخاطبان روی پیامک زدند و آن را باز کردند، با یک لینک مواجه می‌شوند و چون هنوز کنجکاو هستند، روی لینک کلیک می‌کنند و وارد سایت شما می‌شوند.

شما هم حتما سعی کنید هنگام نوشتن نمونه متن پیامک اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی، حس کنجکاوی را در مخاطب برانگیزید.

از زبان محاوره استفاده کنید

یکی از چیزهایی که باید هنگام نوشتن متن پیامک روی آن تمرکز کنید، ایجاد حس صمیمیت با مخاطب است. این احساس نزدیکی و صمیمی بودن را می‌توانید با نوشتن محاوره‌ای منتقل کنید. مثلا بنویسید: «اگه دنبال یه حس خوب و یه نوشیدنی خوشمزه هستی، جات تو کافه ما خالیه!» این پیامک این وعده را به مخاطب می‌دهد که قرار است در این کافه حس‌های خوب و صمیمی را تجربه کند.

نمونه متن پیامک اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی

حس ضرورت در افراد ایجاد کنید

شاید شما هم دیده باشید که در انتهای متن‌های تخفیفی یک بازه زمانی در نظر می‌گیرند. مثلا: «حراج بزرگ لی لی شاپ فقط تا دوازده امشب» این بازه زمانی یک حس ضرورت در افراد ایجاد می‌کند که حتما تا آن بازه زمانی خرید خود را تکمیل کنند. شاید اصلا برای خودتان هم پیش آمده باشد که وقتی برای کاری بازه زمانی ندارید، مدام آن را به عقب می‌اندازید، اما وقتی مهلت محدودی برای کاری به شما داده می‌شود تمام سعی خود را می‌کنید که آن کار را انجام دهید.

تخفیف و پیشنهادات ویژه هم باید به همین صورت باشند. این مهلت محدود باعث می‌شود مخاطب بیشتر جذب شود و به سرعت از کالاها و خدماتتان استفاده کند.

قرعه‌کشی، مسابقه و آزمون

اگر کمی با سامانه پیامکی آشنا باشید، می‌دانید که در این پنل‌ها امکاناتی برای راه انداختن مسابقه و قرعه‌کشی وجود دارد. شما هم می‌توانید با برگزاری یک مسابقه یا قرعه‌کشی، پیامک تبلیغاتی خلاقانه بنویسید. این نوع از تبلیغات برای اغلب مخاطبان بسیار جذاب است و دوست دارند هرطور که شده در آن شرکت کنند. شاید حتی خود شما هم قبلا در مسابقات پیامکی شرکت کرده باشید و کد نوشته شده پشت محصول را به شماره درج شده روی بسته‌بندی پیامک کرده باشید.

ایموجی و شکلک‌ها را فراموش نکنید

از سال‌ها پیش که در متن‌های پیامکی مجبور بودیم با چپ و راست کردن پرانتزها شکلک خنده و گریه درست کنیم، تا همین امروز که ایموجی هر چیزی در دسترسمان است، استفاده از آن‌ها جذاب بوده است. شما هم حتما سعی کنید از ایموجی‌های جذابی که به کسب‌وکارتان مربوط می‌شود در متن پیامک‌های خود استفاده کنید. این ایموجی‌ها شاید از هر کلمه و عبارتی جذاب‌تر باشند و استفاده درست و به‌جا از آن‌ها بسیار خلاقانه است.

ایموجی و شکلک‌ها را فراموش نکنید

قافیه‌سازی کنید

اگر این عنوان را خواندید نترسید. از شما نمی‌خواهم مثنوی معنوی را دوباره بنویسید و از عروض و قافیه استفاده کنید؛ بلکه تمام خلاقیت خود را به کار بگیرید تا با یک قافیه، محصول و برند خود را در ذهن‌ها ماندگار کنید. همین الان کمی فکر کنید، کدام شعار تبلیغاتی بیشتر توی ذهنتان مانده؟ احتمالا یکی از این شعارها یک قافیه و آوای آشنایی داشته که باعث شده در ذهنتان حک شود. مثلا بنویسید: «تا یلدا رو ابرا. خرید سرورهای ابری ایران هاست فقط تا شب یلدا.» این عبارت «تا یلدا رو ابرا» یک قافیه و آوایی دارد که مخاطب را به خود جذب می‌کند و باعث می‌شود حتی پس از گذشت ماه‌ها این عبارت را با خود تکرار کند.

پس حتما تمام خلاقیت خود را به کار بگیرید و برای پیامک تبلیغاتی خود یک متن خوش‌آوا با قافیه ساده بنویسید.

خلاصه و نتیجه‌گیری

در دنیای پیامک‌های تبلیغاتی، متن‌های خلاقانه می‌توانند تفاوت بسیاری ایجاد کنند. این مقاله به بررسی روش‌هایی برای نوشتن پیامک‌های تبلیغاتی جذاب و متمایز پرداخته است. از ایجاد حس کنجکاوی تا استفاده از زبان محاوره، همه این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا با کلمات، مخاطبان خود را جذب کنید و از رقبا متمایز شوید. به‌علاوه، با استفاده از روش‌هایی مانند ایجاد حس ضرورت، برگزاری مسابقات و قرعه‌کشی، و استفاده از ایموجی‌ها و قافیه‌سازی، شما می‌توانید پیامک‌های تبلیغاتی خود را به یک سطح جدید از خلاقیت و جذابیت برسانید. با این روش‌ها، مخاطبان شما به سرعت جذب خواهند شد و به کسب‌وکار شما توجه خواهند کرد.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط