۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱

۱۵۰۰ باغدار پسته در استان وجود دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمد علی سلامی، معاون بهبود تولیدات گیاهی در مراسم مراسم شکرانه برداشت پسته که با حضور خبرنگاران و به همت سازمان جهاد کشاورزی استان قم برگزار شد، گفت: استان قم یکی از استانهای مناسب برای تولید پست...

۱۵۰۰ باغدار پسته در استان وجود دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمد علی سلامی، معاون بهبود تولیدات گیاهی در مراسم مراسم شکرانه برداشت پسته که با حضور خبرنگاران و به همت سازمان جهاد کشاورزی استان قم برگزار شد، گفت: استان قم یکی از استانهای مناسب برای تولید پسته است، در بین استانهای کشور، مقام هفتم در سطح کشت داریم ولی از نظر تولید این محصول از استانهای شاخص هستیم.

وی بیان داشت: قبلا رکود تولید پسته از ۱۰ هکتار شکسته شد، امسال آقای حسینی از تولید کنندگان نمونه استان قم توانسته رتبه کشور را از ۶ تن به ۱۳ تن افزایش دهد.

سلامی گفت: در این استان ۱۴ هزار باغ پسته داریم که نصف آن بارور است ولی در کل باغات استان قم در سنین جوانی است و در حال حاضر باغات باردار پسته ۱۳ ساله اند. لذا هنوز تولید ما شاخص نشده است وگرنه استان قم به دلیل رعایت مسئله علمی یکی از استانهای شاخص در بحث تولید در واحد سطح هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی افزود: این مزرعه ای که الان در آن قرار داریم، ۲۰۰ هکتار سطح باغ آن است. در استان قم هم بیشترین سطح مربوط به پسته اکبری است که در این استان این رقم خوب جواب داده است.

وی با بیان این که ۱۵۰۰ باغدار پسته در استان وجود دارند، گفت: مهمترین رسالت این اداره کل دعوت از کشاورزان و کارشناسان برای انتقال به روز ترین دانش برای افزایش تولید است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار