۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵

۶۰ درصد محصولات ایران‌خودرو و ۹۰ درصد محصولات سایپا کامل تولید می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،براساس آمار ارائه شده توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۲۲ اردیبهشت ماه، ۷۱ هزار دستگاه خودرو کامل و بدون کسری قطعه، تولید شده است که ۴۷ درصد نسبت به سال گ...

۶۰ درصد محصولات ایران‌خودرو و ۹۰ درصد محصولات سایپا کامل تولید می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،براساس آمار ارائه شده توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۲۲ اردیبهشت ماه، ۷۱ هزار دستگاه خودرو کامل و بدون کسری قطعه، تولید شده است که ۴۷ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

همچنین بالغ بر ۶۲ هزار دستگاه خودرو تجاری‌سازی و تحویل شده است که رشد ۴۲ درصدی را نسبت به اسناد صادر شده در سال گذشته ثبت کرده است.

طبق آمار ایران‌خودرو، ۶۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو طی ۵۳ روز مذکور (از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته) تحویل مشتریان شده است. براین اساس تحویل روزانه این خودروساز از ۲۰۰۰ دستگاه در روز فراتر رفته است.

در حال حاضر میزان تعهد معوق گروه صنعتی ایران‌خودرو ۶۰۰۰ دستگاه ثبت شده است؛ اما تولید بدون کسری قطعات و خودرو کامل در گروه صنعتی ایران‌خودرو حدود ۶۰ درصد تولید روزانه را به خود اختصاص داده است.

طبق وعده مدیرعامل ایران‌خودرو، از ابتدای خرداد ماه، تولید خودروهای ناقص متوقف خواهد شد. در این رابطه مدیران ایران‌خودرو نیز در راستای اجرای فرامین ریاست جمهوری، وزارت صمت و مدیرعامل این گروه صنعتی، میثاق‌نامه‌ای امضا کرده که براساس آن متعهد به تولید خودروی کامل و بدون کسری قطعه از ابتدای خرداد ماه شدند.

در خودروساز بزرگ کشور (سایپا) نیز محمدعلی تیموری-مدیرعامل این گروه صنعتی- از افزایش تولید روزانه تا مرز ۱۸۰۰ دستگاه، رشد تولید هفتگی بالعغ بر ۱۰ هزار دستگاه (۱۰ هزار و ۲۰۰ دستگاه در هفته)، حفظ نرخ عبور مستقیم حدود ۹۰ درصد و کاهش موجودی خودروهای ناقص کف پارکینگ، خبر داد.

سایپا که در عین کسری نقدینگی با ۸۰ هزار خودرو ناقص تا پیش از این روبرو بوده است، میزان خودروهای ناقص خود را به ۲۶ هزار دستگاه رسانده و بدین ترتیب بیش از ۶۷ درصد خودروهای ناقص خو را کاهش داده است.

به تاکید مدیرعامل سایپا، تمام سعی و تلاش سایپا بر این است که به سرعت تعداد این خودروها به صفر برسد.

همچنین طبق آمار ارائه شده از سوی سایپا، در دوره گذشته ۸۰ درصد خودروها ناقص تولید می‌شدند اما در حال حاضر ۹۰ درصد خودروها کامل تولید و به واحد فروش تحویل داده می شوند. سایپا نیز درصدد است تا به ‌زودی تمامی خودروهای خود را کامل و بدون توقف به‌سبب نقص قطعات تولید و عرضه کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار