۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹

۲ شهرستان دیگر در استان گیلان «قرمز» شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آبتین حیدرزاده شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آستارا، رشت، رودبار، انزلی و رودسر در حال حاضر شهرستان‌های قرمز استان گیلان هستند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: همچنین شهرس...

۲ شهرستان دیگر در استان گیلان «قرمز» شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آبتین حیدرزاده شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آستارا، رشت، رودبار، انزلی و رودسر در حال حاضر شهرستان‌های قرمز استان گیلان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: همچنین شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، سیاهکل، فومن، ماسال و صومعه‌سرا نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

حیدرزاده عنوان کرد: با توجه به سرعت بیماری ممکن است در چند روز آینده شهرستان‌های نارنجی نیز قرمز شود لذا خواهشمندیم که شیوه‌نامه‌های مشاغل و ادارات در شهرهای قرمز رعایت شود.

وی گفت: متأسفانه در شهرهای قرمز مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ که باید تعطیل باشند مشغول فعالیت هستند و خواهش ما از مسئولان مربوطه و ادارات صمت نظارت بر این امر است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: مردم نیز در صورت مشاهده موارد تخلف با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و مراتب را به ما اطلاع‌رسانی کنند.

حیدرزاده تصریح کرد: مردم به محض بروز علائم سرماخوردگی شدید فوراً به مراکز کرونا و مراکز جامع خدمات‌ سلامت شهرها مراجعه و از مراجعه به بیمارستان‌ها خودداری کنند.

 

وی ابراز داشت: ما در سیستم بهداشتی جستجو می‌کنیم و در صورت مثبت بودن تست افراد به آن‌ها پیامک می‌دهیم و برای ایزوله و یا بستری آن‌ها را هدایت می‌کنیم.

حیدرزاده اظهار داشت: در حال حاضر ۳۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که ۷۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شدند که ۶۰ نفر از آن‌ها بدحال هستند.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط