۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰

۲۵ درصد مانده متناسب سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از عصر خبر؛ رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران خبر داد که  مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید کانون های بازنشستگی ۲۵ درصد مانده متناسب سازی حقوق ها را هم قبول کرد. رئیس کانون باز...

افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از عصر خبر؛ رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران خبر داد که  مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید کانون های بازنشستگی ۲۵ درصد مانده متناسب سازی حقوق ها را هم قبول کرد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران افرایش حقوق فانونی سال جاری را نتیجه حمایت میدانی و قانونی بازنشتگان از نمایندگان خود در کانون ها ذکر کرد.

علی دهقان کیا  افزود: اولین جلسه برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر طبق مصوبه شورای عالی کار برای سال ۱۴۰۱ در ۱۴ فروردین سال جاری توسط آقایان بیات، اسدی ، شاد بخش و بنده برگزار شد که مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیز حضور داشت.

او افزود: در جلسه مذکور افرایش ۵۷ درصدی حداقل بگیرها مورد تایید رییس سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت و مقرر شد تا حداقل ها به ۵ میلیون و  ۵۸۰ هزار تومان برسد و مبلغی کمتر از این نباشد.همچنین مدیر عامل سازمان هم با تاکید کانون های بازنشستگی ۲۵ درصد مانده متناسب سازی حقوق ها را هم قبول کرد.

دهقان کیا تصریح کرد: در مورد سایر سطوح در ابتدا با مشکل ویرگول در متن قانون مواجه شدیم که پس از پیگیری ها این معضل حل شد.

وی خاطر نشان کرد: اما پس از آن دولت مصوبه هیات مدیره سازمان را با تغییر تصویب کرد و برای سایر سطوح بیش از ۱۰ میلیون تومان حقوق ماهانه فقط ۱۰ درصد وبرای کمتر از ۱۰ میلیون تومان هم ۱۰ درصد به اضافه ۶۵۰ هزار تومان مصوب کرد که بر خلاف مصوبه شورای عالی کار هم بود .

او گفت : پس از این اقدام غیر قانونی دولت ، کانون عالی و کانون های استانی کارگران بازنشسته از جمله کانون تهران وارد عمل شده و ۳جلسه با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس ، ۲ جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی، ۲ جلسه مشترک با کمیسیون اجتماعی و اقتصادی مجلس و جلسه ای را نیز با اعضای هیات رئیسه مجلس از جمله آقای نیکزاد و مصری برگزار کردیم .

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: با پیگیری های کانون ها رئیس جمهور به معاون اول خود دستور رسیدگی و حل مشکل را داد که آقای مخبر هم تمایل برای حل مشکل داشت اما خواسته ما اجرای مصوبه شورای عالی کار بود نه راه حل های دیگر.

دهقان کیا تصریح کرد: با پیگیری های کانون عالی، کانون تهران و سایر کانون ها موضوع در دستور کار هیات تطبیق قوانین قرار گرفت و این کمیسیون در جلساتی با کمیسیون های مجلس و کانون ها به حقانیت حرف بازنشستگان تامین اجتماعی اعتراف کرد.

وی گفت: در نهایت رای کمیسون تطبیق توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ شده و دولت مکلف به اجرای قانون شد.دولت هم اختیار این کار را به وزرای هیات امنای تامین اجتماعی واگذار کرد.

او گفت: پس از ۵ ماه مارتن پیگری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به نفع ما پایان یافت و آقای زاهدی وفا افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومانی را به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرده و پرونده نفس‌گیر افزایش حقوق ها با کمک و پشتیبانی بازنشستگان تامین اجتماعی به سرانجام مطلوب و قانونی رسید .

دهقان کیا گفت: پرونده افزایش حقوق ها به خوبی نشان داد که با حمایت بازنشستگان می توان کارهای بزرگ و سخت را به نتیجه مطلوب رساند.

منبع: عصر خبر
انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار