۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷

یک عده درباره ردصلاحیت لاریجانی اشتباه کردند/ یوسفیان ملا: رئیس جمهور برای جلوگیری از سوء ظن روس‌ها از ظریف دعوت نکرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سیدابراهیم رئیسی در نهاد ریاست‌جمهوری برای هم‌اندیشی دیپلماتیک با علی لاریجانی، علی‌اکبر ولایتی، کمال خرازی و سعید جلیلی نشستی داشته است. او در این‌ باره نوشت: «اخیرا با دعوت رئیسی، جلسه‌ای با حضو...

یک عده درباره ردصلاحیت لاریجانی اشتباه کردند/ یوسفیان ملا: رئیس جمهور برای جلوگیری از سوء ظن روس‌ها از ظریف دعوت نکرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سیدابراهیم رئیسی در نهاد ریاست‌جمهوری برای هم‌اندیشی دیپلماتیک با علی لاریجانی، علی‌اکبر ولایتی، کمال خرازی و سعید جلیلی نشستی داشته است. او در این‌ باره نوشت: «اخیرا با دعوت رئیسی، جلسه‌ای با حضور آقایان علی لاریجانی، کمال خرازی، سعید جلیلی و علی‌اکبر ولایتی در نهاد ریاست‌جمهوری تشکیل شده است و حاضران نقطه نظرات خود را درباره سفر رئیس‌جمهور به روسیه مطرح کرده‌اند».

این خبر تا لحظه نوشتن این گزارش رسما تأیید نشده است درعین‌حال هیچ تکذیبی هم ارائه نشده است.

عزت الله یوسفیان ملا، از چهره های نزدیک به علی لاریجانی، درباره اهمیت این دیدار به خبرنگار سیاسی اندیشه معاصرگفت: از محتوای دیدار اطلاعی ندارم و تحقیق می‌کنم. البته خیلی ها و نخبگان سیاسی رده بالای کشور در جلسه حضور داشتند؛ به جز ظریف از افراد زیادی دعوت شده است.

او درباره علت عدم دعوت از ظریف بیان کرد: رئیس جمهور در آستانه سفر به روسیه است، ظریف حرف هایی در مخالفت با روسیه زد بنابراین او نمی خواهد قبل از سفر سوء ظن و تردید برای روس ها ایجاد شود که با مخالفان روابط ایران و روسیه، مذاکره شده است.

همچنین منصور حقیقت پور در این باره به خبرنگار سیاسی اندیشه معاصر اظهار کرد: جلسه ای برگزار شده است و لاریجانی، ولایتی، خرازی و ظاهرا جلیلی هم حضور داشته اند و موضوع بحث سفر رئیسی به مسکو و توافق ۲۰ ساله ایران و روسیه بوده است. کار خوب و ارزشمندی است که نظرسنجی و هم افزایی داشته باشند تا تصمیم پخته ای گرفته شود.

این چهره نزدیک به علی لاریجانی گفت: من از محتوای دستور جلسه خبر ندارم و به صورت کلی می دانم درباره همکاری راهبردی با روسیه بوده است.

او درباره ارزیابی خود از حضور لاریجانی پس از رد صلاحیت در این دیدار گفت: من این دیدار را مثبت ارزیابی می کنم یک عده اشتباه کردند دلیل نمی شود بقیه از مهره، نظر و سطح معقول سیاسی و امنیتی لاریجانی استفاده نکنند.

او نیز درباره عدم دعوت از وزیر پیشین امور خارجه اظهار کرد: رئیسی صلاح دیده این افراد را دعوت کند در مراحل بعدی هم از افراد دیگر دعوت و نظرسنجی می‌کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار