۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱

یورش عربستان به یک نفت‌کش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، «عصام المتوکل» سخنگوی رسمی شرکت نفت دولت نجات ملی یمن از توقیف یک کشتی نفتی دیگر متعلق به این کشور خبر داد. خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) به نقل از المتوکل گزارش داد، ائتلاف مت...

یورش عربستان به یک نفت‌کش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، «عصام المتوکل» سخنگوی رسمی شرکت نفت دولت نجات ملی یمن از توقیف یک کشتی نفتی دیگر متعلق به این کشور خبر داد.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) به نقل از المتوکل گزارش داد، ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی امروز یک کشتی جدید حامل فرآورده‌های نفتی را توقیف کرده است؛ هر چند که این کشتی، بازرسی شده و از سازمان ملل مجوز گرفته بود.

وی تأکید کرد که ائتلاف سعودی-اماراتی  همچنان در حال دزدی کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی است. این مقام یمنی همچنین خبر داد که این کشتی حامل ۳۰ هزار و ۵۹۷ تن گازوئیل بوده است.

سخنگوی رسمی شرکت نفت تأکید کرد، با توقیف این کشتی، تعداد کشتیهای توقیف شده به سه کشتی رسیده است که همه آنها بازرسی شده و از سازمان ملل مجوز ورود گرفته‌اند.

این مقام یمنی  از جامعه بین‌الملل و سازمان‌های بشردوستانه و بین‌المللی خواست که به ائتلاف متجاوز اعمال فشار کنند تا آتش‌بس پایبند بماند و توقیف کشتی‌های نفتی را متوقف کند.

اخیرا آتش‌بسی در یمن برقرار شده است، ولی به خاطر کارشکنیهای ائتلاف سعودی، پیشرفت قابل‌توجهی در زمینه نظامی و انسانی صورت نگرفت. با کمرنگ شدن اعتماد صنعاء به امکان وفاداری ائتلاف سعودی و سازمان ملل به تعهدات، نشانه‌های پایداری آتش‌بس در این کشور خوشبین‌کننده نیست.

در اولین روزهای ماه رمضان، یعنی در دوم ماه آوریل سال ۲۰۲۱، سازمان ملل متحد اجرای آتش‌بس انسانی و نظامی یمن را اعلام کرد و صنعاء و تمام جهان از آن استقبال کردند.

بر روی کاغذ، در آتش‌بس انسانی بر توقف تمام عملیات‌های نظامی، تضمین حرکت امن و روان ۱۸ کشتی نفتی در دو ماه و اجازه ۱۶ پرواز با هواپیماهای تجاری از [مبدأهای مشخص] به صنعاء و بالعکس یا به عبارتی میانگین دو پرواز تجاری در هر هفته تأکید شده است.

صنعاء به تعهدات خود پایبنده بوده است؛ به‌نحوی که عملیات‌های نظامی خود برای پیشروی به سمت عربستان را متوقف کرده و تمام عملیات‌های تهاجمی در امتداد جبهه‌های داخلی و جبهه‌های مرزی را به حالت تعلیق درآورده است؛ اما طرف مقابل از ساعات آغازین اجرای آتش‌بس تا امروز به توقف عملیات‌ها نظامی خصمانه متعهد نبوده است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار