۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶

یحیی و ساپینتو اینجا باید مورایس را بگیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه،  امیر قلعه‌نویی ساعتی پس از پیروزی گل‌گهر مقابل فولاد خوزستان لیست ۳۲ نفره تیم ملی را برای حضور تیم ملی در دو بازی فروردین ماه اعلام کرد و نام ۶ بازیکن سپاهان نیز در فهرست سرمربی جدید تیم ملی دیده می‌شد...

یحیی و ساپینتو اینجا باید مورایس را بگیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه،  امیر قلعه‌نویی ساعتی پس از پیروزی گل‌گهر مقابل فولاد خوزستان لیست ۳۲ نفره تیم ملی را برای حضور تیم ملی در دو بازی فروردین ماه اعلام کرد و نام ۶ بازیکن سپاهان نیز در فهرست سرمربی جدید تیم ملی دیده می‌شد تا مشخص شود این مربی توجه ویژه‌ای به عملکرد بازیکنان تیم سابقش زیر نظر ژوزه مورایس داشته و بیشترین سهم را به طلایی‌پوشان اصفهانی اختصاص داد.
پیام نیازمند، رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن، محمد کریمی و شهریار مغانلو ۶ بازیکن دعوت شده از سپاهان به اردوی تیم ملی هستند که رضائیان، نورافکن و مغانلو در ترکیب ابتدایی تیم ملی مقابل روسیه حضور داشتند و زکی‌پور هم در دقایق پایانی مسابقه جانشین احسان حاج صفی در پست دفاع چپ شد و توانست عملکرد خوبی هم با دو ارسال دقیق داشته باشد.
این حضور پرتعداد اگرچه اهمیت سپاهان را بیشتر از گذشته در فوتبال ایران به رخ می‌کشد، اما به هر حال چالش‌هایی را هم برای مورایس که تیمش در صدر جدول حضور دارد و جدی‌ترین مدعی کسب قهرمانی لیگ بیست و دوم به شمار می‌رود، به همراه دارد و او در دیدار خانگی برابر صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته ۲۴ رقابت‌های لیگ برتر ۶ ستاره خود را خسته در اردو خواهد دید و حتی ممکن است تصمیم به نیمکت نشین کردن آن‌ها و استفاده از بازیکنانی بگیرد که این روزها در جریان تمرینات حضور فعال دارند.
البته حتی با اینکه مورایس مجبور است این روزها تیمش را در غیبت ۶ بازیکن کلیدی تمرین بدهد، ستاره‌های دیگری نظیر احمدزاده، مانوئل فرناندز، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، محمد علی‌نژاد و … در اردوی این تیم حضور دارند که سرمربی پرتغالی با استفاده از آن‌ها می‌تواند تیمی مدعی را به مصاف شاگردان ویسی در نقش جهان بفرستد.
سپاهان با اختلاف ۳ امتیازی نسبت به استقلال و ۴ امتیازی نسبت به پرسپولیس با ۴۹ امتیاز از ۲۳ مسابقه در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر حضور دارد و  اگر مورایس نتواند غیبت این ۶ بازیکن را به خوبی مدیریت کند و تصمیمات درستی در جهت استفاده یا عدم استفاده از این بازیکنان نگیرد، شاید این اختلاف پس از پایان رقابت‌‎‌های هفته ۲۴ که در روزهای دهم و یازدهم فروردین ماه برگزار می‌شود، کمتر شود.
البته که استقلال و پرسپولیس هم به ترتیب با داشتن ۳ و ۴ ملی‌پوش کار سختی برای جبران این فاصله در یکی از مهیج‌ترین و رقابتی‌ترین فصول لیگ برتر دارند. یحیی گل‌محمدی که بیرانوند، ترابی، سرلک و وحید امیری را در اردو دارد باید تیمش را آماده مصاف سخت برابر مس رفسنجان سرحال در خانه حریف کند و در سوی دیگر تیم استقلال باید در حالی که سه ستاره خود یعنی حسینی، محبی و چشمی را در شرایط ایده‌آل در اختیار ندارد، در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب‌آهن برود. از این جمع ۷ نفره اما فقط محبی و بیرانوند بودند که در مصاف با روسیه در ترکیب اصلی قرار گرفته بودند.
بازیکنان تیم ملی بلافاصله پس از دیدار روز هشتم فروردین ماه برابر کنیا از اردوی تیم ملی مرخص می‌شوند و با توجه به زمان کمی که تا برگزاری دیدار هفته ۲۴ وجود دارد، بعید به نظر می‌رسد از سوی مربیان در ترکیب اصلی قرار بگیرند. به هر حال این تصمیمی است که ممکن است سرنوشت لیگ بیست و دوم به آن گره بخورد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار