۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸

یارانه نقدی حذف نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از بازار، علیرضا عسگریان افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی که از سال گذشته به صورت آزمایشی در چند استان کشور اجرا شده است، از چند روز گذشته برای اجرای بند “ی” تبصره ۱۴ قانون بودجه...

یارانه نقدی حذف نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از بازار، علیرضا عسگریان افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی که از سال گذشته به صورت آزمایشی در چند استان کشور اجرا شده است، از چند روز گذشته برای اجرای بند “ی” تبصره ۱۴ قانون بودجه و به منظور مدیریت و کمک به معیشت مردم در کل کشور اجرا می‌شود.

به گفته وی، در گام نخست اجرای این طرح قرار است که میزان «یارانه» یارانه‌بگیران سه دهک اول، مشروط به خرید ۷۰ درصد مبلغ یارانه از میان ۹ تا ۱۱ قلم، ۲۰ درصد افزایش یابد، در این مرحله اجرایی فقط خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی که یارانه دریافتی آن‌ها به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان است، مشمول افزایش ۲۰ درصدی اعتبار خرید هستند.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تصریح کرد: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل شیر و ماست کم چرب، پنیر سفید، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج، حبوبات و گوشت گوساله مشمول این طرح است.

وی همچنین علت اجرا نشدن طرح «کالا برگ» الکترونیکی تاکنون را ناشی از مهیا نبودن زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: قصد این نبود که فقط بحث یارانه ساماندهی یابد، بلکه بحث رفاهی مدنظر کالابرگ بوده است.

به گفته عسگریان، خانوارها می‌توانند یارانه ماه آینده خود را همزمان با یارانه ماه جاری نیز خرج کنند. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه خانوارهای مشمول طرح در صورت همراه نداشتن کارت خرید می‌توانند از نرم افزار (شما) استفاده کنند و همچنین با کمک این نرم افزار و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند از باقی مانده اعتبار نیز مطلع شوند.

وی با بیان اینکه ۱۰ دهک وجود دارد که فاصله هر دهک ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار است افزود: هم اکنون ۹ دهک تحت پوشش یارانه هستند، سه دهک اول ۴۰۰ هزارتومان و دهک ۴ تا ۹، ۳۲۰ هزارتومان یارانه دریافت می‌کنند که به عبارتی حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه دریافت می‌کنند.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط