۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷

یارانه رمضان ۱۴۰۲ | یارانه ماه رمضان ۱۴۰۲ کی واریز میشود؟ / یارانه رمضان امشب واریز میشود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،یارانه رمضان ۱۴۰۲ | یارانه ماه رمضان ۱۴۰۲ کی واریز میشود؟ / یارانه رمضان امشب واریز میشود؟یارانه نقدی رمضان از امروز در حساب ها | یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان برای چه کسانی واریز میشود؟ با دستور رئ...

یارانه ماه رمضان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،یارانه رمضان ۱۴۰۲ | یارانه ماه رمضان ۱۴۰۲ کی واریز میشود؟ / یارانه رمضان امشب واریز میشود؟یارانه نقدی رمضان از امروز در حساب ها | یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان برای چه کسانی واریز میشود؟ با دستور رئیس‌جمهور، واریز یارانه نقدی رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده از امروز ۶ فروردین ماه آغاز می‌شود. ؤال بسیاری از مردم این است که آیا مانند سال گذشته، یارانه معیشتی رمضان برای خانواده‌ها واریز خواهد شد؟ در سال گذشته، به دستور ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، یارانه معیشت رمضان برای برخی از خانوارها واریز شد. مبلغ یارانه معیشتی ماه رمضان ۱۵۰ هزار تومان بود و به ازای هر نفر از اعضای خانواده به حساب سرپرست خانوار واریز شد.

به علاوه، بیش از ۱۱ میلیون خانوار از این یارانه بهره‌مند شدند. اما تاکنون، از سوی مقامات دولتی هیچ اعلامی درباره واریز یارانه معیشتی رمضان امسال صورت نگرفته است. لذا، تنها یارانه نقدی هر ماه به مردم پرداخت می‌شود.

یارانه معیشتی رمضان گذشته به چه کسانی تعلق گرفت؟

اما اگر دولت بخواهد مانند سال گذشته یارانه معیشت رمضان توزیع کند، چه کسانی مشمول این یارانه کمک معیشتی هستند؟

سال گذشته یارانه کمک معیشتی به اقشار کم‌درآمد و در دو مرحله ۲۲ بهمن و نوروز برای دهک‌های اول تا چهارم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت.ضمن این‌که یارانه معیشتی رمضان گذشته به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز شد، اغلب شامل دهک‌های اول تا چهارم و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی که از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند، شد.

 ️واریز یارانه نقدی رمضان از امروز یکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

به گزارش سازمان برنامه‌وبودجه کشور، به دستور رئیس‌جمهور و در راستای حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.

با دستور رئیس‌جمهور، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌ حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.

به گزارش سازمان برنامه‌وبودجه کشور، به دستور رئیس‌جمهور و در راستای حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.

یارانه نقدی رمضان گذشته به چه کسانی تعلق گرفت؟

سال گذشته یارانه کمک معیشتی به اقشار کم‌درآمد و در دو مرحله ۲۲ بهمن و نوروز برای دهک‌های اول تا چهارم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت.

ضمن این‌که یارانه معیشتی رمضان گذشته به حساب سرپرستان خانوارها واریز شد، اغلب شامل دهک‌های اول تا چهارم و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی که از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند، شد./ تجارت‌نیوز

یارانه نقدی قطع می‌شود؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت برنامه‌ای برای قطع یارانه نقدی ندارد، گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اختیاری است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بنابر اعلام مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدصولت مرتضوی با تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه پرفضیلت رمضان، ضمن تشریح نقش پررنگ این وزارتخانه در گسترش عدالت اجتماعی، به تنظیم شش لایحه و ارائه به دولت با محوریت سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: پوشش گسترده بیمه همگانی و رفع ناترازی بیمه‌های تأمین اجتماعی از مهم‌ترین محورهای این لوایح است.

مرتضوی با بیان اینکه ضریب پشتیبانی بیمه‌ای ما در شرایط فعلی قابل قبول نیست، افزود: برنامه اساسی دولت در سال ۱۴۰۲، پوشش بیمه‌ای یک میلیون نفر ذیل سازمان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی است.

تکذیب واریز یارانه ویژه ماه مبارک رمضان امروز + چگونه تکذیب شد

افرادی که یارانه بگیر هستند از امروز منتظر واریز یارانه نقدی رمضان باشند، خبری بود که در فضای اینرنت منتشر شده بود و به گفته آنان قرار بر واریز یارانه به بیش از ۱۱ میلیون نفر بود. علاوه بر یارانه نقدی که بیستم هر ماه به حساب سرپرست خانواده واریز میشود یارانه ویژه ماه مبارک رمضان هم این ماه برای واجدین شرایط پرداخت خواهد شد. این خبر توسط ایرنا تکذیب شد.

به گزارش ایرنا، از دقایقی قبل خبری در کانال‌های مختلف فضای مجازی مبنی بر واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی به مناسبت ماه مبارک رمضان منتشر شده است و دست به دست می‌چرخد. در این زمینه «سیده طیبه حسینی» سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفت‌وگو با ایرنا درباره این خبر گفت: این خبر را تکذیب می‌کنیم و به هیچ عنوان مورد تایید نیست. وی تاکید کرد: یارانه ۱۵۰ هزار تومانی قرار نیست پرداخت شود، اما یارانه فروردین‌ماه در موعد مقرر پرداخت خواهد شد.

مستمری تامین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گسترش درمان رایگان برای افراد تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی نیز در سال گذشته توسعه یافته است. وی با تأکید بر اینکه سیاست ما در حوزه توانخواهان و معلولین نیز همسو با اهداف عدالت بخش دولت مردمی دنبال می‌شود، اظهار داشت: سیاست ما پوشش حداکثری است و سال گذشته مراکز نگهداری بخش خصوصی ۵۰ درصد افزایش یافت.

مرتضوی به افزایش ۵۰ درصدی مستمری خانواده‌های دارای معلول اشاره کرد و گفت: در بودجه ۱۴۰۲ نیز مصوبات خوبی برای حوزه معلولین با حمایت دولت و همراهی مجلس دیده شده است.

وزیر کار افزود: با حمایت دولت بدهی سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان ابربدهکار بانکی تسویه شد و برنامه‌ریزی برای رفع ناترازی کل صندوق‌ها نیز دنبال می‌شود.

وی ساختار آموزشی کشور را بزرگترین چالش اشتغال‌زایی و کارآفرینی عنوان کرد و گفت: تدوین و ترسیم نظام استاد – شاگردی و توسعه مراکز آموزش جوار کارگاهی محور برنامه‌های سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای قرار گرفته است.

مرتضوی بر اصلاح قوانین و مانع زدایی از اشتغال‌آفرینی نیز تأکید کرد و اظهار داشت: برنامه دولت بهبود محیط کسب‌وکار برای بخش خصوصی است و ما هم ناظر بر عملکرد دستگاه‌های متولی و حامی کارآفرینان کشور هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای طرح کالابرگ الکترونیک را عمل به قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: بالغ بر ۳۵ هزار فروشگاه در سرتاسر کشور به این سامانه متصل شده‌اند تا خانوارهایی که مایل‌اند، یک ماه زودتر از اعتبار یارانه خود برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند. وی افزود: دولت برنامه‌ای برای قطع یارانه نقدی ندارد و اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اختیاری است.

مرتضوی با بیان اینکه سال گذشته فراتر از وعده دولت بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شد، گفت: سال ۱۴۰۲ نیز درصدی بیشتر از سال گذشته برای ایجاد اشتغال هدف‌گذاری شده است.

وزیر تعاون اظهار داشت: ترویج اقتصاد تعاونی یکی دیگر از محورها و هدف‌گذاری‌های آتی وزارتخانه است که بر اساس سیاست‌های خروج از بنگاه‌داری و توسعه اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

Hamid

۱۱ فروردین ۱۴۰۲


چرا اینقدر دروغ وچرند تحویل مردم میدید خدا خیرتون نده

احمد

۱۶ فروردین ۱۴۰۲


میدونید شرف چیه؟

نظرات بسته شده است