۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲

یارانه اسفند ماه کی واریز میشه؟ | دهک بندی یارانه با کد ملی ۱۴۰۲ + ورود به سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir

یارانه دهک‌های یک تا سه، ۲۵ اسفندماه واریز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، واریز یارانه اسفند؛ در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان شده است، روز جمعه ۱۸ اسفندماه به حساب افراد واریز شد.معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ۳۰ برابر شدن استفاده مردم از طرح فجرانه کالابرگ (یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی) از زمان اجرای آن خبر داد و گفت: از جمعه شب ساعت ۲۴ اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ برای مشمولان شارژ می‌شود.

مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ

علیرضا عسگریان در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره اجرای مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی اظهار داشت:‌ طرح فجرانه که سه‌ماهه است و تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد، با استقبال مردم مواجه شده است.

معاون وزیر کار گفت: ساعت ۲۴ جمعه اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ برای مشمولان شارژ شد و هر نفر می‌تواند ۱۱ قلم کالای اساسی را با قیمت ۵۲۳ هزار تومان بخرد و ۲۲۰ هزار تومان هم یارانه تشویقی دولت است.

عسگریان تاکید کرد که خرید باید توسط سرپرست خانوار انجام شود اما محدودیت استفاده از کارت وجود ندارد و از هر کارت بانکی می‌توان خرید کرد. ضمن اینکه یک ماه مهلت استفاده از این یارانه وجود دارد. یارانه ۲۲۰ هزار تومانی طرح فجرانه کالابرگ قابل ذخیره شدن برای استفاده در ماه‌های دیگر نیست.

وی از مردم خواست برنامه کاربردی «شما» را روی گوشی موبایل خود نصب کنند تا اطلاعات دقیق درباره طرح فجرانه کالابرگ را به دست آورند.

به گفته وی، ۲۲۰ هزار فروشگاه به طرح فجرانه کالابرگ پیوسته‌اند که اسامی و مشخصات و آدرس آنها در برنامه شما درج شده است. همچنین دهک افراد هم در این برنامه بارگذاری شده است.

وی افزود: افرادی که عضو طرح کالابرگ نیستند می‌توانند طبق روال گذشته در سایت حمایت وزارت کار اعتراض خود را ثبت کنند البته دهک‌بندی‌ها فعلا و تا پایان اجرای این طرح سه‌ماهه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر نخواهد کرد.

عسگریان درباره احتمال تمدید اجرای طرح فجرانه گفت: این طرح سه‌ماهه بود که تا ۱۷ اردیبهشت سال بعد ادامه دارد اما تمدید آن به تامین بودجه مشروط است. به نظر می‌آید در فروردین یا اوایل اردیبهشت درباره تداوم آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون وزیر کار افزود: دولت به طور دقیق به دنبال آن است که ابتدا منابع این طرح تعیین و تامین شود و سپس درباره اجرا یا تمدید آن تصمیم خواهد گرفت.

وی گفت: با کنار گذاشتن شرط خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان برای بهره‌مندی از یارانه مضاعف، استفاده مردم نسبت به قبل ۳۰ برابر افزایش یافت به طوری که اکنون روزانه یک میلیون تراکنش برای خرید از کالابرگ انجام می‌شود.

وی گفت: قرار نیست نان به طرح کالابرگ اضافه شود چراکه یارانه بزرگی به آرد و نان داده می‌شود.

عسگریان به فروشگاه‌هایی که در عرضه کالاها با کالابرگ تخلفاتی مرتکب می‌شوند هشدار داد که دسترسی آنها به این طرح قطع خواهد شد. مردم نیز اطلاعات فروشگاه‌های متخلف را به شماره ۶۳۶۹ اعلام کنند.

به گفته وی بیش از ۵۲ میلیون نفر از ۶۱ میلیون نفر که مشمول طرح فجرانه کالابرگ هستند از آن استفاده کردند که معادل ۸۷ درصد می‌شود البته این نسبت در دهک‌های یک تا سه بیش از ۹۰ درصد بوده است.

عسگریان افزود: ۱۰۵۰۰میلیارد تومان یارانه فجرانه کالابرگ اختصاص داده شده و سهم پرداختی مردم ۳۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

معاون وزیر کار تاکید کرد که مردم به شایعات درباره توقف اجرای طرح توجه نکنند و این طرح تا ۱۷ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

به گفته وی با اجرای این طرح تاکنون ۵۰۰ هزار تن از ۱۱ قلم کالا توسط مردم خریداری شده و درواقع به سفره مشمولان رسیده است و نکته مهم آن است که هیچ کمبود کالایی رخ نداده است. این مقدار کالا در قالب ۵۱ میلیون بسته کالایی بوده است. این در حالی است که در دولت گذشته طی ۲ ماه برای توزیع فقط چند میلیون بسته سبد غذایی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شد.

عسگریان تاکید کرد که ۲۲۰ هزار تومان فجرانه کالابرگ در واقع نوعی تخفیف است که به مشمولان داده می‌شود بنابراین متقاضیان باید اقدام به خرید و پرداخت بخشی از پول کالا بکنند تا بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد که ضرورتی ندارد که مردم حتما ۱۱ قلم کالا را با هم خریداری کنند تا از اعتبار کالابرگ بهره‌مند شوند، بلکه هر قلم را می‌توانند جدا جدا خریداری کنند و در هر بار خرید، از مقدار تخفیف آن استفاده کنند.

دهک بندی یارانه با کد ملی ۱۴۰۲

استعلام از طریق کد ملی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای فهم این موضوع است؛ برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهند و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.

با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سپرست یا یکی از اعضای خانواده آن‌ها جزو نیرو‌های مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیرو‌های مسلح تماس بگیرند.

علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است.

گفتنی است که در ماه‌های اعتراض به مبالغ یارانه‌ای از سوی مردم تشدید شده است؛ عده‌ای از شهروندان که در ماه‌های گذشته یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌گرفته‌اند حال یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند و در این بین یارانه عده‌ای نیز به طور کامل قطع شده است.

با توجه به اینکه اعتراض مردم کماکان به مبالغ یارانه‌ای به قوت خود باقی است، دریافتن این موضوع که افراد به کدام دهک درآمدی تعلق دارند حائز اهمیت است.

 

برای استعلام از طریق سامانه حمایت، به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir/ مراجعه کنید و کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. سپس بر روی دکمه “جستجو” کلیک کنید. در صورتی که اطلاعات شما صحیح باشد، دهک بندی یارانه شما نمایش داده می‌شود.

استعلام از طریق کد دستوری

برای استعلام از طریق کد دستوری، #کد ملی۴۳۸۵۷۴* را در تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید. سپس کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنید. در صورتی که اطلاعات شما صحیح باشد، دهک بندی یارانه شما نمایش داده می‌شود.

استعلام از طریق تلفن گویا

برای استعلام از طریق تلفن گویا، با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید. سپس کد ملی سرپرست خانوار را به صورت عددی به تلفن گویا اعلام کنید. در صورتی که اطلاعات شما صحیح باشد، دهک بندی یارانه شما نمایش داده می‌شود.

نکات مهم در استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی

برای استعلام دهک بندی یارانه، باید کد ملی سرپرست خانوار را داشته باشید.

اگر کد ملی سرپرست خانوار را در اختیار ندارید، می‌توانید از کد ملی یکی از اعضای خانوار استفاده کنید.

اگر اطلاعات شما صحیح باشد، دهک بندی یارانه شما نمایش داده می‌شود.

اگر اطلاعات شما صحیح نباشد، پیامی مبنی بر عدم موفقیت در استعلام نمایش داده می‌شود.

مزایای استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی

استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی مزایای متعددی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اطلاع از دهک درآمدی خانوار: با استعلام دهک بندی یارانه، می‌توانید از دهک درآمدی خانوار خود مطلع شوید.

مطمئن شدن از دریافت یارانه: با استعلام دهک بندی یارانه، می‌توانید مطمئن شوید که یارانه شما قطع نشده است.

اعتراض به دهک بندی یارانه: اگر با استعلام دهک بندی یارانه، از دهک بندی خود ناراضی هستید، می‌توانید نسبت به آن اعتراض کنید.

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه

برای اعتراض به دهک بندی یارانه، می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

اعتراض از طریق سامانه حمایت

برای اعتراض از طریق سامانه حمایت، به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir/ مراجعه کنید و کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. سپس بر روی دکمه “اعتراض” کلیک کنید. در این مرحله باید دلایل اعتراض خود را توضیح دهید.

اعتراض از طریق کد دستوری

برای اعتراض از طریق کد دستوری، #کد ملی۴۳۸۵۷۵* را در تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید. سپس کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنید و دلایل اعتراض خود را توضیح دهید.

اعتراض از طریق تلفن گویا

برای اعتراض از طریق تلفن گویا، با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید. سپس کد ملی سرپرست خانوار را به صورت عددی به تلفن گویا اعلام کنید و دلایل اعتراض خود را توضیح دهید.

ورود به سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir

خانوارها برای اطلاع از آخرین وضعیت دهک بندی خود می‌توانند به سامانه حمایت به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند.

سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir

با ورود به سامانه دهک بندی خانوار امکان بررسی و پیگیری واریز یارانه معیشتی برای متقاضیان وجود دارد. سامانه جدید دهک بندی یارانه به نشانی hemayat.mcls.gov.ir است و افراد می توانند با وارد کردن شماره ملی خود، مراحل نام نویسی در سامانه حمایت دهک بندی با کد ملی را انجام دهند.

نحوه ورود و ثبت نام در سامانه حمایت دهک بندی با کد ملی

برای ثبت نام در سایت حمایت معیشتی جاماندگان داوطلبان باید مراحل زیر را انجام دهند:

۱. ورود به سامانه حمایت به نشانی hemayat.mcls.gov.ir

۲. انتخاب گزینه «ورود به سامانه»

۳. نمایش پنجره ورود به سامانه حمایت معیشتی

۴. ثبت اطلاعات مربوط به کد ملی سرپرست خانواده و در کادر دوم شماره حساب واریز یارانه

اگر یارانه اصلی را ماهانه دریافت می کنید، اما موفق به انجام مراحل ثبت نام یارانه نشده‌اید، شماره حساب یارانه‌ خود را در این قسمت ثبت کنید. اما اگر حتی یارانه شما هم از چند سال پیش قطع شده، شماره حسابی که قبلاً یارانه معیشتی به آن واریز می شد را وارد کنید. با تکمیل اطلاعات، شما در وضعیت «خانواده تک نفره» یا «خانواده چند نفره» قرار خواید گرفت.

چنانچه با شخص دیگری از اعضای خانواده زندگی نمی‌کنید و سرپرستی خانواده با خودتان است، باید تیک “گزینه خانواده تک نفره” را انتخاب کنید.

۵. وارد کردن کد امنیتی و انتخاب گزینه ورود

۶. تکمیل رضایت نامه‌ دسترسی به اطلاعات دارایی و مالی خانواده‌

۷. پایان مراحل ثبت نام در سامانه

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط