۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳

گوگل کروم هوشمندتر می‌شود

اگر تا به حال تبی جدید در مرورگر خود باز کرده‌اید و نمی‌دانستید چه چیزی را جست‌وجو کنید، به‌روزرسانی‌های جدید گوگل کروم ممکن است به شما کمک کنند.

گوگل کروم هوشمندتر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کادر جست‌وجوی گوگل در کروم اکنون براساس جست‌وجو‌های قبلی شما، سؤال‌های پیشنهادی را قبل از شروع تایپ نمایش خواهد داد. به‌عنوان مثال، اگر کاربری قبلاً غذای نودلی کره‌ای جاپچائه را جست‌وجو کرده باشد، تصاویر غذا‌های کره‌ای مشابه را درکنار کادر جست‌وجوی گوگل کروم خود با عنوان «People also search for» خواهد دید. برخی از پیشنهاد‌های جست‌وجو نیز شامل تصاویر هستند.

همان‌طورکه Search Engine Roundtable اشاره می‌کند، گوگل در سال ۲۰۲۰ آزمایش نوار پیشنهاد «People also search for» را شروع کرد؛ بنابراین، این قابلیت کاملاً جدید نیست.

تغییرات دیگر بر جست‌وجو‌های مرتبط با خرید در برنامه کروم تأثیر خواهند گذاشت. در هر دو نسخه اندروید و iOS، کادر جست‌وجو به‌جای اینکه فقط به کالای خاص در یک جست‌وجو بچسبد، تصاویر کوچک از «دسته‌های محصول و خرید گسترده‌تر» را نمایش می‌دهد.

حتی زمانی‌که وای‌فای گوشی شما ضعیف است، به‌دلیل توانایی‌های بهبودیافته روی دستگاه برای هر دو نسخه اندروید و iOS، پیشنهاد‌ها در کروم ظاهر می‌شوند. جاشوا کروز، سخن‌گوی گوگل، توضیح داد که کروم مدلی سبک و ساده فقط مخصوص خواندن (Lightweight Read-Only Model) را برای ادامه کار پیشنهاد‌های جست‌وجو دانلود می‌کند.

کروز در ایمیلی به ورچ نوشت: «با این ویژگی، کروم مدلی سبک فقط مخصوص خواندن را دانلود و در پوشه کاربر ذخیره می‌کند که حاوی محبوب‌ترین پیشنهاد‌های جستجو برای یک مکان جغرافیایی از سرور گوگل است. بنابراین، زمانی‌که پیشنهاد‌ها به‌موقع از سرور دریافت‌شدنی نیستند (مانند شبکه ضعیف) یا مجاز نیستند (مانند حالت ناشناس)، کروم می‌تواند این پیشنهاد‌های جست‌وجوی برتر را به کاربران ارائه دهد.»

مدل فقط خواندن به پیشنهاد‌های جست‌وجو اجازه می‌دهد تا با استفاده از داده‌های دانلودشده قبلی، در حالت ناشناس کروم کار کنند.

 

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع : همشهری

مطالب مرتبط