۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

پاسخ سریع به گل سردار با شوت و غافلگیری؛

گزارش زنده، ایران ۱ – قطر ۱

جاسم جابر در دقیقه 17 پاسخ گل سردار آزمون را داد و کار را به تساوی کشید.

گزارش زنده، ایران ۱ – قطر ۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،تیم ملی فوتبال ایران پس از صدرنشنیی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا که سه پیروزی مقابل فلسطین، هنگ کنگ و امارات به دست آورد، در دو بازی دور حذفی برابر تیم‌های سوریه و ژاپن دو برد ارزشمند به دست آورد و حالا که در جدالی حساس به مصاف قطر رفته، می‌خواهد همین روند را ادامه بدهد و فینالیست این رقابت‌ها شود ولی در آن سوی میدان عنابی‌ها نیز تلاش می‌کنند تا مثل دوره گذشته به دیدار پایانی برسند و نزدیک‌تر به جام شوند.

گزارش لحظه به لحظه “اندیشه معاصر ” از دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر را در همین صفحه دنبال کنید:


جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ – مرحله نیمه نهایی / چهارشنبه: ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ ؛ ساعت ۱۸:۳۰ / ورزشگاه: الثمامه- دوحه
داور: احمد العلی (کویت)


تیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون.
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

تیم ملی قطر
مشعل برشم، پدرو میگل، مهدی علی، لوکاس مندز، احمد فتحی، محمد وعد، جاسم جابر، یوسف عبدالرزاق، همام الامین، اکرم عفیف و المعز علی
سرمربی: تین‌تین مارکز لوپز


شرح گل
ایران ۱ – قطر صفر (دقیقه ۴: سردار آزمون): اوتی که مهدی طارمی در سمت راست زمین گرفته بود را علیرضا جهانبخش با پرتاب بلند به محوطه جریمه فرستاد که ضربه پشت سر سعید عزت‌اللهی را میگل پریرا به شکل ناقص دفع کرد تا سردار آزمون با فرصت‌طلبی، جای‌گیری مناسب و ضربه قیچی برگردان تماشایی گل اول بازی را به ثمر رساند.

ایران ۱ – قطر ۱ (دقیقه ۱۷: جاسم جابر): فرار اکرم عفیف از سمت راست محوطه جریمه و پاس کات‌بک او را جاسم جابر با شوت محکم از پشت محوطه جریمه زد که توپ پس از برخورد به پای مدافع ایران و عبور از روی سر بیرانوند به تور دروازه چسبید و گل تساوی را به همراه داشت.

 


دقایق حساس:
دقیقه ۵: شوت اکرم عفیف در اختیار بیرانوند قرار گرفت.
دقیقه ۹: توپ ارسالی از سمت چپ زمین به محوطه جریمه ایران را بیرانوند دفع کرد.
دقیقه ۱۱: تماشاگران قطری اعتقاد به خطای پنالتی در برخورد المعز علی با شجاع داشتند که داور اماراتی بازی را دنبال کرد.
دقیقه ۱۳: فرار سریع جهانبخش از سمت راست زمین و ارسال زمینی و خطرناک او را مهدی طارمی می‌توانست تبدیل به گل کند که توپ از مقابل پای او رد شد.
دقیقه ۱۳: حمله همه جانبه ایران نزدیک بود گل دوم را به همراه داشته باشد که شوت سامان قدوس دفع شد و در ادامه ارسال چیپ او از روی سر همه عبور کرد و به سمت چپ زمین رفت.


حواشی:
* ترکیب تیم ملی ایران در مسابقه امشب مقابل قطر نسبت به دیدار با ژاپن دو تغییر داشته که احسان حاج‌صفی و مهدی طارمی جای میلاد محمدی و محمد محبی را گرفته‌اند.
* ترکیب تیم ملی قطر هم دو تغییر داشته که حسن الهیدوس و طارق سلمان روی نیمکت نشسته‌اند.
ادامه دارد……..

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط