۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱

گریز دولت از تامین اعتبار لایحه رتبه‌بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در حالی رئیس سازمان برنامه و بودجه پیشتر درباره تامین اعتبار ۶۰ هزار میلیارد تومانی برای لایحه رتبه‌بندی معلمان قول مساعد داده بود که اکنون از نبود منابع‌ بودجه‌ای برای...

گریز دولت از تامین اعتبار لایحه رتبه‌بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در حالی رئیس سازمان برنامه و بودجه پیشتر درباره تامین اعتبار ۶۰ هزار میلیارد تومانی برای لایحه رتبه‌بندی معلمان قول مساعد داده بود که اکنون از نبود منابع‌ بودجه‌ای برای این منظور سخن گفته می‌شود.

محمدرضا احمدی  اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۰ اعتبار مصوب مجلس برای لایحه رتبه‌بندی معلمان ۱۵ هزار میلیارد تومان بود.

وی گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه قرار شد اعتبار ۱۵ هزار میلیاردی امسال برای اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان به ۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و محقق شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به برخی بدقولی‌ها در خصوص تامین اعتبار یاد شده از سوی دولت، بیان کرد: در حالی رئیس سازمان برنامه و بودجه پیشتر به صراحت از تامین و تخصیص اعتبار ۶۰ هزار میلیارد تومانی برای این منظور گفته و در این باره قول مساعد داده بود که اخیرا دولت اعلام کرده بودجه‌ای برای این منظور ندارد.

احمدی با اشاره به اینکه لایحه رتبه‌بندی محصول ساعت‌ها کار شبانه‌روزی در خانه ملت است، بیان کرد: این در حالی است که دولت در نامه اخیر خود به مجلس اعلام کرده نمی‌تواند بودجه‎ای برای این منظور اختصاص دهد.

وی با تاکید بر اصرار وکلای مردم در خانه ملت نسبت به اجرایی شدن لایحه رتبه‌بندی، افزود: مجلس تا اجرای کامل این طرح ایستاده و همه تلاش خود را برای تامین منابع بودجه‌ای و اعتباری مورد نیاز برای این منظور به کار می‌گیرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس از لایحه رتبه‌بندی به عنوان یکی از مطالبات به حق جامعه فرهنگیان کشور یاد و بیان کرد: دولت می‌بایست بسیار پیشتر از اینها این مهم را اجرایی کند و حال پس از گذشت ۱۵ سال باید نسبت به ادای تکلیف خود در قبال تامین اعتبار آن اقدام کند.

احمدی اظهار کرد: البته رایزنی‌هایی از سوی مجلس با رئیس جمهور منتخب در این باره صورت گرفته و در حال انجام است، تا با روی کار آمدن دولت سیزدهم نسبت به تحقق منابع بودجه‌ای آن اقدام شود.

وی ادامه داد: اجرای لایحه‌ رتبه‌بندی معلمان علاوه بر ارتقاء بخشی به کیفیت آموزش در نظام تعلیم و تعلم کشور، به بسیاری از دغدغه‌های جامعه فرهیخته معلمان پاسخ داده و مطالبات آنان را محقق می‌کند.

 

 

مطالب مرتبط