۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲

گروه تیم ملی را آسان تصور نکنید

[ad_1] خبرورزشی – علی بنی‌شیخ‌الاسلامی؛ این تحلیل بدون شک به منطق نزدیک و قابل احترام است اما اصلا و ابدا نباید این گونه برداشت شود که تیم ملی در گروه آسانی بازی و به راحتی به جام جهانی صعود خواهد کرد و نیاز نیست برای برد تلاش وِیژه...

گروه تیم ملی را آسان تصور نکنید

[ad_1]

خبرورزشی –

علی بنی‌شیخ‌الاسلامی؛ این تحلیل بدون شک به منطق نزدیک و قابل احترام است اما اصلا و ابدا نباید این گونه برداشت شود که تیم ملی در گروه آسانی بازی و به راحتی به جام جهانی صعود خواهد کرد و نیاز نیست برای برد تلاش وِیژه ای داشته باشد و حتی خود را به آب و آتش بزند. ترویج این تفکر در فضای رسانه ای بدون شک به تیم ملی آسیب خواهد زد.

تیم ملی در بازی‌های منامه هم در برابر بحرین ارایه گر بازی خوبی بود و هم عراق و به دو نتیجه خوب در این بازی‌ها دست یافت. در حالی همین تیم ملی و شاید هم یک تیم قوی‌تر و مربی اسمی‌تر در بازی‌های دور رفت هم به بحرین باخت و هم عراق. شاید تیم ملی مسرور از نمایش‌هایی که در جام جهانی قبلی داشت تصور می‌کرد به راحتی هم عراق را می‌برد و هم بحرین را. اما در هر دو بازی شکست خورد و برای بازی‌های دور برگشت متوجه شد که نتایج گذشته هیچ تضمینی برای تکرار موفقیت‌ها نیست و برای دوباره بردن باید دوباره تلاش کند.

کره جنوبی حریف آسانی نیست. همین طور عراق. امارات هم تیم قابل احترامی است و نمی‌شود کتمان کرد در سال‌های اخیر و در ارایه سبک فوتبال پیشرفت‌های قابل ملاحظه ای داشته است.

سوریه و لبنان هم تیم‌های قابل احترامی هستند و بدون شک در برابر ایران تیم از پیش بازنده ای نیستند. به یاد داریم ایران در دوره قبلی انتخابی جام جهانی در استادیوم آزادی تهران در برابر سوریه به نتیجه مساوی دو بر دو دست یافت.

گروه A به نسبت گروه B آسان تر است. این را می‌شود بارها و بارها تکرار کرد اما مهم این است که نباید تصور کنیم به خاطر قرار گرفتن در گروه A به راحتی به جام جهانی صعود خواهیم کرد و نیاز به این نداریم که در میدان مسابقه تلاش کنیم.

تفکری که به تیم ملی ضربه می‌زند این است که ملی پوشان غرق این نگاه شوند و این طور ذهنیت پیدا کنند به راحتی حریفان را از پیش رو خواهند برداشت. نه. این اشتباه است. برای شکست همین حریفان هم باید تا پای جان زحمت کشید. همان زحمتی که اگر در گروه B قرار می‌گرفتیم باید از خود بروز می‌دادیم.

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط