۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷

گروسی: رهبری آمریکا در فناوری‌های هسته‌ای از دست رفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از مهر؛ «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید آمریکا رهبری‌اش در زمینه فناوری‌های تجاری هسته‌ای را از دست داده است. گروسی روز جمعه در سخنرانی خود در «بنیاد کارنگی» در آ...

گروسی: رهبری آمریکا در فناوری‌های هسته‌ای از دست رفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از مهر؛ «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید آمریکا رهبری‌اش در زمینه فناوری‌های تجاری هسته‌ای را از دست داده است.

گروسی روز جمعه در سخنرانی خود در «بنیاد کارنگی» در آمریکا گفت: واشنگتن رهبری و پیشروی‌اش در زمینه فناوری‌های تجاری هسته‌ای از دست داده است. آمریکا همان‌گونه که بازیگر اقتصادی قدرت‌مندی است، در زمینه فناوری‌های تجاری هسته‌ای به اندازه چین و روسیه قدرتمند نیست.

وی با اشاره به اینکه در ۲۰ سال گذشته تنها ۳ درصد گیگاوات (فناوری هسته‌ای) از آمریکا بوده افزود: این مشکلی برای آمریکاست. به صورت سنتی آمریکا همیشه در این زمینه پیشرو بوده، اما اکنون این جایگاه را از دست داده است.

به گفته گروسی «روسیه مهمترین تأمین‌کننده فناوری‌های هسته‌ای است و چین نیز فعالانه خود را در این عرصه نشان داده. آنها در این زمینه به گونه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند که در بازارهای بین‌المللی انعطاف زیادی دارند.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار