۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴

گروسی: در صورتی ایران و آژانس درباره مسائل پادمانی به نتیجه نرسند توافق درباره برجام دشوار است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برای سومین بار در دولت سیزدهم به تهران سفر کرده، امروز (شنبه)‌۱۴ اسفند ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ا...

گروسی: در صورتی ایران و آژانس درباره مسائل پادمانی به نتیجه نرسند توافق درباره برجام دشوار است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برای سومین بار در دولت سیزدهم به تهران سفر کرده، امروز (شنبه)‌۱۴ اسفند ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان در نشست خبری مشترک به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

وی در این کنفرانس خبری تصریح کرد: «در این مدت ملاقات‌های مستمری با آقای اسلامی داشتم. چند موضوع خاص مانده که مدتها این مسائل حل نشده بود و باید شفاف سازی می‌شد که تا پیش از این در این خصوص موفقیتی نداشتیم به همین خاطر تلاش کردیم رویکرد عملگرایانه ای را داشته باشیم».

مدیرکل آژانس ادامه داد: این امر از چند جهت مهم است امروز به دو مورد اشاره می‌کنم اول اینکه بر کسی پوشیده نیست در حالی که در حال مذاکره هستیم مذاکرات وین در جریان است. این دو‌ روند بسیار به هم وابسته و متصل هستند.

گروسی با اشاره به این موارد افزود: «در صورتی ایران و آژانس درباره مسائل پادمانی به نتیجه نرسند توافق درباره برجام دشوار است».

امیدواریم روند همکاری‌ها غیر سیاسی باشد

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز با آقای گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد مسائل باقیمانده که در سفرهای گذشته ایشان و سفر همکاران ما بود را مرور کردیم و به یک جمع‌بندی رسیدیم.

وی تصریح کرد: نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید در تصمیمات آژانس اثر بگذارد و ایران و آژانس باید در یک مسیر کاملا حرفه‌ای و رفتار در چهارچوب کارشناسی مسائل را دنبال کنند.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط