۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴

گاف جدید رئیس جمهور آمریکا؛ روسیه موشک جاولین دارد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدار با کارمندان و کارگران کمپانی لاکهید مارتین، سازنده موشک‌های ضد تانک جاولین این اظهارات را مطرح کرد. وی در این سخنرانی ۱۶ دقیقه‌ای گفت: پیش از حمله روسیه،...

گاف جدید رئیس جمهور آمریکا؛ روسیه موشک جاولین دارد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدار با کارمندان و کارگران کمپانی لاکهید مارتین، سازنده موشک‌های ضد تانک جاولین این اظهارات را مطرح کرد.

وی در این سخنرانی ۱۶ دقیقه‌ای گفت: پیش از حمله روسیه، ما مطمئن شدیم که این کشور جاولین و سایر تجهیزات برای تقویت دفاع خود دارد تا اوکراین برای هر اتفاقی آماده باشد!

بایدن همچنین به مطلبی منتشر شده در روزنامه وال استریت ژورنال نیز اشاره کرد و گفت: این روزنامه چند روز پیش از قول یک مبارز جوان مجارستانی نوشته بود که “بدون جاولین‌ها، متوقف کردن دشمن کاری بسیار سخت است.”

این روزنامه از قول یک نظامی جوان به “اولکساندر” در اوکراین مطلبی را منتشر کرد اما ننوشت که او یک مجارستانی است.

رئیس جمهوری آمریکا که در سال جاری میلادی وارد ۸۰ سالگی خود می‌شود، در بخش دیگری از سخنرانی خود دقیق‌تر صحبت کرد و گفت: شما به اوکراینی‌ها اجازه می‌دهید تا از خودشان دفاع کنند. اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم که آنها در بسیاری از مواقع ارتش روسیه را فریب می‌دهند. باید بگویم که اوکراین به نبرد خود ادامه می‌دهد و این جنگ به این دلیل برای روسیه یک شکست استراتژیک است چون آمریکا و به همراه متحدان و شرکایش از اوکراینی‌ها حمایت می‌کند.

جمهوری خواهان بارها بایدن را به زوال عقل متهم کرده و اخیرا هم گاف‌های او بیشتر شده است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار