۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹

کوفته شوید باقالی با آلوخورشتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از پارسینه ،کوفته شوید باقالی با آلوخورشتی. مواد لازم :برنج نصف پیمانه آلو خورشتی ۱۰ عدد ، اگه نداشتید گوجه سبز هم میتونید بریزید. شوید پاک کرده و خرد شده ۱۰۰ گرم تقریبا میشه دو تا ۳ مشت! ای...

کوفته شوید باقالی با آلوخورشتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از پارسینه ،کوفته شوید باقالی با آلوخورشتی. مواد لازم :برنج نصف پیمانه
آلو خورشتی ۱۰ عدد ، اگه نداشتید گوجه سبز هم میتونید بریزید.
شوید پاک کرده و خرد شده ۱۰۰ گرم تقریبا میشه دو تا ۳ مشت! این روش اندازه گیری خیلی راحت و دم دسته ، واسه اون دسته از دوستایی که فکر میکنن من اندازه گیری میکنم ، نه بابا کی وقت اندازه گیری داره ، منم عین شماها چشمی کار میکنم ، شوید خشک را کمتر بریز بین ۲ تا ۳ قاشق ، سبزی که خشک باشه باید کمتر بریزی
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
باقلا سبز پخته شده ۲۰۰ گرم تقریبا اندازه ۲ لیوان
باقالی که از ۲ تا پوست در آوردین ، من کیلو ۸ تومن آماده از تجریش خریدم ۲ هفته قبل ، دیروز تو شهروند دیدم زده ۱۰ تومن! این گوشه کوچیکی از یک شهر و دو نرخه که میگن. خب این باقالی را بریزین تو آب جوش و بذارین چند تا قل بزنه و یک کم نرم بشن بعد آب کش کنید و کنار بگذارید.
تخم مرغ یک عدد
پیاز بزرگ یک عدد
آرد سفید یک قاشق غذاخوری
زردچوبه ، نمک ، فلفل و زعفران آب کرده به میزان لازم
رب در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه :
پیاز را خلال کنید و در روغن تفت بدین تا طلایی بشه بعد بهش زردچوبه اضافه کنید. نصف از این پیاز داغ را کنار بذارید برای داخل کوفته لازم داریم.

کوفته

برنج را بهتره از چند ساعت قبل خیس کنید بعد بذارین با کمی آب بپزه و در حدی که میخواین برنج را آب کش کنید برش دارین. من توی آب برنج کمی زردچوبه هم ریختم ، اینو از خواهر جانم یاد گرفتم.
گوشت چرخ کرده را هم بریزین توی خرد کن و چند تا چرخ بدین ، من برای کوفته همیشه این کارو میکنم ، موجب انسجام بیشتر کوفته میشه و از وا رفتن کوفته جلوگیری میکنه.
حالا گوشت چرخ کرده ، برنج آب کش شده ، پیاز داغی که کنار گذاشته بودین ، شوید خرد شده ، ۲/۳ باقالی پخته شده ، ۱/۳ باقی مونده را توی سس کوفته میریزیم ، تخم مرغ ، یک قاشق غذاخوری آرد ، نمک ، فلفل ، زردچوبه را بریزین تو یک ظرف و خوب با مخلوط کنید و ورز بدین تا این شکلی که تو عکس من هست بشه .

توی پیاز داغی که براتون باقی مونده ۱ قاشق رب بزنید ، آلوی خورشتی را هم از قبل خیس کنید و بریزین توش ، اینا را با هم تفت بدین ، ۴ تا ۵ لیوان آب بهش اضافه کنید و بذارین این سس به جوش بیاد. نمک و فلفل هم یادتون نره.

بعد از مواد کوفته به اندازه نارنگی بردارین و تو دست بهش شکل بدین و بندازین توی سس در حال جوش.

در قابلمه را بذارین و اجازه بدین کوفته ها با حرارت ملایم پخته بشن ، گه گداری هم کوفته ها را سر و ته کنید و از سس کوفته روش بریزین. اواخر پخت اون ۱/۳ باقالی که کنار گذاشته بودین را بریزین توی سس و اجازه بدین سس کوفته غلیظ بشه.
شاید از خود بپرسید ، این تکه های بزرگ باقالی باعث نمیشه کوفته وا بره؟ نه عزیزم می بینی که وا نرفته ، من عجله ای کار میکنم همیشه، تو این باقالی ها را نصف کن.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار