۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱

کنگره شهدای روحانی در مصلی قم برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،  سردار رمضان شریف در نشستی که با موضوع برگزاری کنگره شهدای روحانیت در قم برگزار شد گفت: کنگره ۴ هزار شهید روحانی با سخنرانی رئیس جمهور، در مصلی قم برگزار می شود. سخنگوی س...

کنگره شهدای روحانی در مصلی قم برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،  سردار رمضان شریف در نشستی که با موضوع برگزاری کنگره شهدای روحانیت در قم برگزار شد گفت: کنگره ۴ هزار شهید روحانی با سخنرانی رئیس جمهور، در مصلی قم برگزار می شود.

سخنگوی سپاه افزود: آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه از دیگر سخنرانان این کنگره خواهند بود. در حاشیه این کنگره نمایشگاهی هم برگزار می شود

وی با بیان این که هر تحولی در نظام جمهوری اسلامی نیازمند حمایت همه جانبه از سوی افکار، سلایق، مسئولین و مردم در کشور است تا شاهد نتیجه باشیم، جراحی اقتصادی که قرار است انجام شود، یکی از این طرح های تحولی است که دولت سیزدهم آن را به جان خریده است و لازم است این طرح که به نفع اقشار کم برخوردار، توزیع عادلانه یارانه و کوتاه کردن دست قاچاق چیان از منافع ملی است، مورد حمایت قرار گیرد.

رمضان شریف گفت: نباید نگاه مان به این طرح از باب این که چون این دولت دارد، اجرا می کند، نگاه کنیم و بعضا حرفهایی هم بزنیم. کسی نمی گوید، اجرای طرح نقدهایی ندارد. نقد سبب بهتر شدن طرح می شود. شاید افردای با اجرای طرح در چنین زمانی و یا چگونگی نحوه طرح نقدهایی داشته باشند. اما نباید اصل طرح را که به نفع منافع ملی و اقشار کم برخوردارد است مورد سوال و هجمه قرار داد.

سخنگوی سپاه افزود: اگر طرح بد بود، قطعا رسانه های خارجی و دشمنان خارجی و نفوذیهای آن به حمله نمی کردند. پس طرح خوبی و به نفع کشور که است که این گونه مورد هجمه بی وقفه رسانه ای قرار گرفته است.

وی بیان داشت: وقتی این گونه است ما به عنوان رسانه دینی و مذهبی و انقلابی باید از این طرحی که به نفع منافع کشور و قشر مستعضف و کوتاه کردن دست قاچاق چیان و… است، حمایت کنیم و آن را هم در بین مردم به درستی تبیین کنیم.

رمضان شریف گفت: سپاه و بسیج هم که همواره خود را خدمت گزار مردم و کشور می داند و هر کاری انجام می دهد، برای منافع ملی و مردم است، با همه قوا برای اجرای درست طرح وارد میدان می شود.

سخنگوی سپاه افزود: سپاه بدون مردم، هیچ چیزی برای ارائه ندارد. اجرای جراحی اقتصادی به نفع منافع ملی، اقشار کم برخوردار و توزیع درست منابع ملی و یارنه است و سپاه در تلاش است تا این کار به نفع کشور و مردم به خوبی اجرا شود.

وی بیان داشت: برگزاری کنگره شهدای روحانیت هم در همین مسیر است. روحانیون شهیدی که برای اعتلای دین، انقلاب و مردم در همه زمینه ها تلاش کردند ولی کمتر از آنها سخن گفته شده و یادواره گرفته شده است.

رمضان شریف گفت: این کنگره برای آشنایی نسل هایی دهه ۸۰ و ۹۰ با خدمات شهدای روحانیت و حوزه است. حوزه ای که همواره برای اعتلای اسلام و انقلاب تلاش کرده است ولی به دلیل هجمه زیاد دشمنان نسبت به آثار و خدمات این قشر، مورد توجه مردم و نسل های دهه ۸۰ و ۹۰ قرار نگرفته و یا اصلا با این خدمات آشنا نیستند.

سخنگوی سپاه افزود: ما باید سعی کنیم این خدمات را به نسل های جدید ارائه داده و آنها را آشنا کنیم و این رسالت هم بسیار سنگین است.

وی با بیان که سپاه همواره تلاش کرده در مواردی مانند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حضور مردم در راهیان نور جریان سازی کند و مردم و جوانان را با این فرهنگ بیش از گذشته آشنا کند، اظهار داشت: این کارها قدم های مثبتی بود که در مورد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بعد از دوران سازندگی برداشته شده است.

رمضان شریف گفت: اما در بعضی موارد چون تولید سینمای فاخر در مورد ۸ سال دفاع مقدس کار خاصی نتوانسته ایم، انجام دهیم، که قطعا دلایلی دارد.

سخنگوی سپاه افزود: ما در دوران جنگ، انتظار این بود برای فرهنگ ایثار و شهادت تلاش های بسیار زیادی صورت گیرد و تنها به بحث سازندگی توجه نشود، اما شرایط آن زمان طوری دیگری رقم خورد و سپاه هم در میدان دیگر تلاش کرد این جریان سازی را پیش ببرد.

وی بیان داشت: سپاه همواره برای برگزاری کنگره های مختلف در ارتباط با شهداء سعی کرده با کمترین هزینه ها این مراسم ها را پیش ببرد و اساس مردمی بودن این کنگره نکته مهمی است که نباید از آن غفلت کنیم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار