۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲

کمیسیون آموزش مجلس پیگیر نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان است/ کمبود معلم ­­­و کمبود نیروی خدماتی مشکل دیگر آموزش و پرورش در سال جاری!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از همت خبر؛ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش در پی این است که معلمان هر چه زودتر رتبه بندی و جایگاه آن‌ها در راستای اجرای این قانون تعیین شو...

بررسی مراحل نهایی آیین نامه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون عمومی دولت + جزئیات / تدوین آئین نامه رتبه بندی در روزهای تعطیل توسط دولت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از همت خبر؛ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش در پی این است که معلمان هر چه زودتر رتبه بندی و جایگاه آن‌ها در راستای اجرای این قانون تعیین شود، اضافه کرد: همچنین به دنبال این هستیم که ایرادات مربوط به این قانون را احصا و روند اجرای آن را به نفع معلمان­ پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر حضور میدانی در استان‌ها همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها موجب احصای دیگر مسائلی که در حوزه آموزش­ وجود دارد و دانشجویان و دانش آموزان با آن مواجه هستند، می‌شود. متاسفانه یکی از مسائلی که در استان‌ها دیده شده عدم پرداخت به موقع سرانه مدارس است که با وجود پیگیری‌های صورت گرفته­، اما پرداختی به مدارس انجام نشده است. ­

علیرضا­ منادی سفیدان کمبود معلم­­­و کمبود نیروی خدماتی را از دیگر مسائلی برشمرد که مدارس در استان‌ها با آن مواجه هستند و در این مورد گفت: در همین راستا پیگیری‌هایی از طریق سازمان اداری و استخدامی­ وزارت آموزش و پرورش­ در حال انجام است تا مدارس با مسایل و مشکلاتی کمتر مواجه شوند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که در سفر‌های استانی به ویژه در حوزه آموزش و پرورش پیگیری می‌شود، تحقق برنامه ششم توسعه به ویژه در خصوص آموزش فنی و حرفه‌ای است که آموزش و پرورش باید ۵۰ درصد آموزش‌های خود را به سمت آموزش مهارتی سوق دهد که این رقم تا کنون ۳۵ درصد است.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار