۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷

کلیپ روانشناسی

کلیپ | تواضع داشته باشید ، کینه‌ها را کنار بگذارید و از مسائل گذشت کنید

انسان نه تنها در ماه رمضان بلکه در تمامی ماه‌های خداوند باید نسبت به دیگران عنایت داشته باشد و به خاطر خدا و بدون منت از اشتباهات دیگران گذشت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ماه رمضان در پیش است؛ ماهی که باید در آن تواضع داشت، کینه‌ها را کنار گذاشت و از مسائل گذشت کرد؛ همانطور که در این ماه عنایات خدا ریزش می‌کند انسان هم باید نسبت به دیگران عنایت داشته باشد و به خاطر خدا و بدون منت از اشتباهات دیگران گذشت کند.

تعریف غرور از دیدگاه روانشناسی و بررسی مزایا و معایب مغرور بودن !

مغرور بودن خوب است یا بد؟!

اغلب زمانی که صحبت از غرور می‌‎شود، همگی ادعا می‌کنیم که ما شخصی متواضع، بخشنده، مهربان، خلاق و انسان دوست هستیم و این ویژگی زشت به هیچ عنوان در ذات پاک و مقدس ما وجود ندارد. غافل از این که همین رفتار ما از غرور سرچشمه می‌گیرد که خودمان را نسبت به دیگران فرد بهتری تصور می‌کنیم و تمام بدی ها را به دیگران نسبت می‌دهیم. ما در این مقاله می خواهیم دقیقاً به همین موضوع یعنی غرور بپردازیم

غرور در روانشناسی به معنی اعتماد فوق‌العاده زیاد فرد به توانایی‌های خود و اینکه فرد خود را شایسته بزرگ‌ترین موفقیت‌ها می‌داند، نیز هست. بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که غرور کاملا با داشتن عزت نفس متفاوت است. زیرا غرور با توجه به تعریفش می‌تواند انسان را از رسیدن به اهدافش باز داشته و به او ضرر برساند. اما عزت نفس همیشه مایه بزرگی و افتخار انسان‌ها می‌باشد.

مغرور بودن خوب است یا بد

مغرور کیست؟ 

به کسی که بیش از حد به خودش ارزش قائل می‌شود مغرور می‌گویند. افراد مغرور فکر می‌کنند ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را برتر کرده است. البته غرور را با احترام گذاشتن و خوبی کردن در حق خود اشتباه نگیرید. غرور با عزت نفس کاملاً فرق می‌کند. افراد مغرور با پرز دادن و بد رفتاری، دوستانشان را از دست می‌دهند و هر روز تنها و تنهاتر می‌شوند.

بررسی دقیق‌تر غرور مثبت : به طور کلی، کنترل روان و رفتارها و البته تلاش برای توسعه فردی به شما کمک می‌کند تا درجات بلوغ و پختگی را یکی پس از دیگری طی کنید و به آرامش و شادمانی بیشتری در زندگی برسید. غرور هم مانند هر ویژگی دیگری دارای ابعاد پیچیده و متنوعی است.  در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط