۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸

کشف روشی جدید برای تشخیص سرطان پانکراس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،محققان مطالعه خود را پس از انجام آزمایشات بالینی که حدود ۱۲ سال در مرکز سرطان مورز در دانشگاه کالیفرنیا به طول انجامیده، منتشر کردند. آن‌ها طی این مطالعه فناوری “الکتروفورز رسانش بالا” ...

کشف روشی جدید برای تشخیص سرطان پانکراس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،محققان مطالعه خود را پس از انجام آزمایشات بالینی که حدود ۱۲ سال در مرکز سرطان مورز در دانشگاه کالیفرنیا به طول انجامیده، منتشر کردند. آن‌ها طی این مطالعه فناوری “الکتروفورز رسانش بالا” را بر روی ۱۳۹ بیمار در مرحله اول و دوم ابتلا به بیماری آزمایش کردند.

این تکنیک مبتنی بر بررسی وزیکول‌های خارج سلولی است که حاوی پروتئین‌های تومور هستند و نشانگر‌های پروتئینی را برای پیش‌بینی احتمال وجود تومور تجزیه و تحلیل می‌کند.

این فناوری همچنین به تشخیص سرطان تخمدان در مراحل اولیه تا ۷۴.۴ درصد و تشخیص آدنوکارسینوم تخمدان سروزی با نرخ ۷۳.۱ درصد کمک می‌کند.

دکتر اسکات لیپمن مدیر مرکز سرطان مورس و نویسنده این مطالعه گفت: نتایج فناوری (الکتروفورز با رسانش بالا) در تشخیص مراحل اولیه سرطان پانکراس پنج برابر دقیق‌تر از آزمایش‌هایی است که در حال حاضر برای آن استفاده می‌شود.

دکتر اندرو لو رئیس بخش آنکولوژی دانشگاه کالیفرنیا نیز می‌گوید: بیماران مبتلا به سرطان پانکراس بیش از ۵ سال زنده نمی‌مانند که کمترین میزان در بین انواع سرطان و همچنین میزان مرگ و میر بالاست و معمولاً در مرحله‌ای تشخیص داده می‌شود که درمان جراحی تنها و ممکن‌ترین راه درمان است.

این فناوری مدرن ممکن است برای بیماران سرطانی امیدوارکننده باشد، امید به زندگی آن‌ها را افزایش و میزان مرگ و میر را کاهش دهد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط