۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲

کسر امتیاز و سقوط، کابوس بعدی استقلال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر و به نقل از ورزش۳، استقلال طبق اعلامی که ۹ ماه پیش از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت گرفته بود تا ۳۱ مارس که دیروز بود، فرصت داشت تکلیف بدهی های داخلی و خارجی خود را مشخص و اسناد آنرا در سایت کنفد...

باشگاه فوتبال استقلال تهران | مربی جوان، جذاب، باسابقه و خوشتتپ روی نیمکت استقلال؛ جدی ترین گزینه آجورلو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر و به نقل از ورزش۳، استقلال طبق اعلامی که ۹ ماه پیش از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت گرفته بود تا ۳۱ مارس که دیروز بود، فرصت داشت تکلیف بدهی های داخلی و خارجی خود را مشخص و اسناد آنرا در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا آپلود کند که باشگاه این کار را انجام نداد! طبیعتا کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه های آینده مجوز حرفه ای این تیم را تایید نمی کند و استقلال یک بار دیگر شانس حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا را از دست خواهد داد. اما این فیفا است که جرایمی برای تیم هایی که بدهی های خارجی خود را پرداخت نمی کنند در نظر می گیرد و رسیدگی به این پرونده از دست کنفدراسیون ها خارج است.

به طور معمول جرایمی که فیفا برای باشگاه های بدهکار در نظر می گیرد پله به پله است و در گام نخست پنجره نقل و انتقالاتی تیم را می بندد. فیفا در صورتی که استقلال تا پایان فروردین بدهی استراماچونی را پرداخت نکند، فورجه جدیدی به آبی ها می دهد اما در فورجه جدید جرایم سنگین تری برای آبی ها در نظر خواهد گرفت که به نظر می رسد بعد از بستن پنجره کسر امتیاز و در ادامه سقوط به دسته پایین تر است. بنابراین به سود استقلال است در فرصت باقی مانده تا پایان فروردین بدهی مربی ایتالیایی خود را پرداخت کند، چون به خوبی می دانیم که احکام صادره از سوی فیفا ضمانت اجرایی دارد و برخورد فیفا با تیم های بدهکار همانند برخورد کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال ایران با باشگاه های بدهکار نیست.

استقلال برای اینکه برای بار دوم تایید مجوز حرفه ای اش با چالش از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مواجه نشود، نامه ای را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده است و خواستار این شده کنفدراسیون فوتبال آسیا برای همه تیم های بدهکار که تا اکنون بدهی هایشان را پرداخت نکرده اند، فرصت جدیدی در نظر بگیرد که متاسفانه باید گفت درصد قبول این درخواست از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بسیار کم است! به این خاطر که کنفدراسیون فوتبال آسیا نه تنها به تیم استقلال بلکه به همه تیم ها برای پرداخت بدهی ها ۹ ماه فرصت داده بود و گفته بود تیم ها آرایی که تا ۱۱ دی قطعی شده است، را باید تا ۳۱ مارس تعیین و تکلیف و اسناد مربوط به آن را در سایت مخصوص کسب مجوز حرفه ای بارگذاری کنند که باشگاه استقلال این کار را انجام نداده است!

استقلال در شرایطی که اکنون هم در لیگ برتر مدعی قهرمانی است و هم در جام حذفی روزهای بحرانی را سپری می کند.این تیم در پرداخت دستمزد بازیکنان و کادر فنی و پاداش پیروزی ها هم عاجز است و بدون شک ادامه این روند می تواند پرونده های جدیدی را برای آبی ها هم در فیفا و هم در کنفدراسیون فوتبال آسیا طرح کند. به خصوص که اکنون بازیکنان و مربیان داخلی هم ترجیح می دهند شکایت های خود علیه باشگاه های ایرانی را در کنفدراسیون فوتبال آسیا ثبت کنند. با این حال جای خوشحالی است که ریکاردو ساپینتو در راس هرم تیم که ۴ ماه بدون حقوق و دستمزد کار را پیش می برد، اعلام کرد به خاطر هواداران بدون توجه به مشکلات مالی به مبارزه خود ادامه می دهد تا تیم شانس های قهرمانی خود در لیگ برتر و جام حذفی را از دست ندهد. او اگر همانند استراماچونی به بهانه مشکلات مالی اردوی تیم را ترک می کرد، به طور حتم اوضاع استقلال بحرانی تر می شد. استقلال نه پول دارد بدهی استراماچونی را پرداخت کند و نه حتی پاداش پیروزی های اخیر را به بازیکنان و کادر فنی اش پرداخت کند، بطوریکه آنها ماه هاست از باشگاه پول نگرفتند و شب عید هم دست خالی به خانه های خود رفتند!

استقلال در شرایطی با این بحران ها مواجه است که نه به بخش خصوصی واگذار می شود! و نه دولت بر اساس مصوبه مجلس ازاین تیم حمایت می کند. این در حالی است که بیشتر تیم های حاضر در لیگ برتر یا به بنگاه های اقتصادی مهم کشور وصل هستند یا به صورت خصوصی اداره می شوند! و این چالش، دو تیم بزرگ فوتبال کشور یعنی استقلال و پرسپولیس را برای نتیجه گیری در لیگ قهرمانان آسیا با مشکل مواجه خواهد کرد و اکنون شاهد هستیم که استقلال شانس حضور در این بازی ها را از دست داده است، چون مدارک مربوط به پرداخت بدهی ها را در آخرین فرصت در سایت مربوط به کسب مجوز حرفه ای بارگذاری نکرده است. در چنین شرایطی تماشاگران استقلال امیدوارند دست کم در روزهای آینده این بدهی ها پرداخت شود تا تیم با کابوس کسر امتیاز و سقوط مواجه نشود.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار