۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱

اخبار اقتصادی

کسری بودجه۲۳۰هزار میلیارد تومانی به خاطر یارانه ها از کجا تامین می شود؟

این نابه‌سامانی از محل ناترازی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها حاصل شده است.بررسی‌ها نشان می‌دهد مصارف هدفمندی یارانه‌ها در هشت بخش کلان متمرکز شده است .

سایت دهک بندی یارانه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،این نابه‌سامانی از محل ناترازی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ ها حاصل شده است.بررسی‌ها نشان می‌دهد مصارف هدفمندی یارانه‌ها در هشت بخش کلان متمرکز شده است .برای اطلاع از خبر های بیشترودقیق تر در مربوط به این موضوع  با اندیشه معاصر همراه باشید.

این نابه‌سامانی از محل ناترازی منابع و مصارف  هدفمندوهوشمندانه ای  یارانه‌ ها حاصل شده است.بررسی‌ها نشان می‌دهد مصارف هدفمندی یارانه‌ها در هشت بخش کلان متمرکز شده است . طبق تصمیمات اتخاذ شده مقرر است محل مصارف حمایتی منابع ناشی از هدفمندی، یارانه بیمه ملوانان، یارانه نقدی و معیشتی و کالابرگ الگترونیک، پرداخت مستمری خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی، یارانه نان، یارانه دارو و شیرخشک و ملزومات مصرفی پزشکی و مصارف سازمان هدفمندی یارانه‌ها باشد.

کسری بودجه۲۳۰هزار میلیارد تومانی به خاطر یارانه ها از کجا تامین می شود؟

حال قیاس درآمدها با مصارف نشان از ناترازی بزرگ در این زمینه دارد. بازوی کارشناسی مجلس شورای اسلامی درگزارشی تقنینی هشدارهای لازم در این زمینه را داده و اذعان دارد اوضاع نابه‌سامان هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳ نه تنها ادامه یافته بلکه تشدید شود. زیرا تمام روندهای مبنایی مخرب مانند ناترازی تولید و مصرف فرآورده‌های نفتی و فقدان هرگونه برنامه جامع جهت اصلاح آن، بی‌انضباطی مالی، بیش برآوردی منابع و کم برآوردی مصارف و سایر عوامل همچنان مانند گذشته با قوت پابرجا هستند. فلسفه غیر قابل تغییر مصارف حمایتی هدفمندی یارانه‌ها، مقابله با فقر ناشی از کژکاردهای عملکرد اقتصادی است.به نوعی بخش قابل توجه منابع حقیقی شدن قیمت‌های انرژی برمبنای قانون صرف جبران رفاهی برای گروه‌های کم‌درآمد می‌شود. در واقع بنا به فلسفه اولیه هدفمندو هوشمندانه ای  یارانه‌ها هر گونه تغییری در مصارف حمایتی، الزاما باید با کارایی و فعالیت بیشتر در جهت مقابله با فقر عمل کند.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

نام و نشانی منبع : سایت خبری اندیشه معاصر
نام نویسنده: اخبار خبر انلاین

مطالب مرتبط