۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

کدام پایه‌های تحصیلی در اولویت واکسیناسیون دانش آموزی هستند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،مهرزاد حمیدی، معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، درباره شروع واکسیناسیون دانش‌آموزان گفت: روز پنجشنبه هفته گذشته همکاران ما از جمله آقای دکتر محسن بیگی در دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پر...

کدام پایه‌های تحصیلی در اولویت واکسیناسیون دانش آموزی هستند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،مهرزاد حمیدی، معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، درباره شروع واکسیناسیون دانش‌آموزان گفت: روز پنجشنبه هفته گذشته همکاران ما از جمله آقای دکتر محسن بیگی در دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش با مدیران وزارت بهداشت جلسه‌ای در خصوص واکسن داشتند و بر اساس صحبت‌هایی که در این زمینه با وزارت بهداشت صورت گرفته، سفارش واکسن داده شده و بنابر اظهاراتی که در آن جلسه بیان شد، سه میلیون واکسن در مرحله اول تحویل داده خواهد شد. این موارد که عنوان شد مربوط به پنجشنبه هفته گذشته است و قرار بود در این هفته واکسن وارد شود، اما اینکه وارد شده باشد یا نه، من هنوز اطلاعی ندارم.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره سنین مجاز واکسیناسیون گفت: طبق قراری که حاصل شده واکسن‌هایی وارد می‌شوند که طبق نظر فنی و تخصصی وزارت بهداشت، مختص سنین ۱۲ تا ۱۸ سال است  یعنی دانش آموزان کلاس هفتم و دوازدهم را شامل می‌شود.

او درباره اولویت بندی پایه‌ها برای دریافت واکسن گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته، قرار شده دانش آموزان دبیرستان مدارس استثنایی در اولویت واکسن باشند، سپس کلاس دوازدهم، یازدهم، نهم تا هفتم در اولویت‌های بعدی خواهند بود. اگر میزان واکسنی که وارد کشور می‌شود مشمول کل دانش آموزان دبیرستانی باشد دیگر این اولویت‌بندی هم معنا ندارد و همه دانش آموزان دبیرستانی می‌توانند واکسن خود را دریافت کنند.

حمیدی تصریح کرد: قرار بوده که سه میلیون واکسن وارد شود و انتظار داریم که این اتفاق هم بیافتد، واکسن‌هایی که وارد کشور می‌شوند به صورت مرحله‌ای هستند. این سه میلیون مربوط به مرحله اول بوده و ممکن است در مراحل دوم و سوم طی همین روزهای آینده وارد کشور شود. بنابراین آمارهایی که عنوان می‌شود، هیچ تناقضی باهم ندارند.

وی تاکید کرد: ما به لحاظ تخصصی، نظری در زمینه واکسن و همچنین درباره چگونگی ورود آن به کشور نداریم اما در عین حال وظیفه ما این است که اسامی و مشخصات دانش آموزان را به وزارت بهداشت بدهیم و با آن‌ها همکاری داشته باشیم. ضمن اینکه باید به مدارس ابلاغ کنیم که شرایط واکسیناسیون را به دانش آموزان اطلاع دهند.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا دانش آموزان برای ورود به مدرسه در شروع سال تحصیلی باید کارت واکسیناسیون را به همراه داشته باشند؟ گفت: تا کنون به مدارس چنین چیزی اعلام نشده است.

او در پاسخ به این سوال که برای تسریع در روند واکسیناسیون دانش آموزان آیا بهتر است واکسن تک دزی باشد یا دو دزی؟ گفت: این موارد در تشخیص و صلاحیت وزارت بهداشت است و ما به آن ورود نمی‌‎کنیم.

حمیدی در واکنش به آخرین اقدامات انجام شده جهت واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس توضیح داد: با توجه به سرعت واکسیناسیون در کشور و بسیاری از مناطق، ما منتظر بسته شدن قرارداد سرویس مدارس بودیم تا آنها بتوانند واکسن را بزنند. برخی از مناطق هم قراردادهای خودشان را بسته‌اند و قراردادشان مشخص است ولی وقتی که سن واکسن در کشور پایین آمد موجب شد اکثر رانندگان سرویس مدارس دوز اول واکسن خود را دریافت کنند.

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما دنبال قراردادهای این افراد برای دریافت واکسن بودیم و تصور می‌کردیم که روند واکسیناسیون کند‌تر از این باشد، اما حال که واکسیناسیون سرعت پیدا کرده و کل جامعه به سمت آن رفته‌اند، خود به خود رانندگان سرویس مدارس و اولیا دانش آموزان نیز با توجه به سنی که دارند شامل تزریق واکسن‌ در مراکز تجمیعی و عمومی خواهند شد.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه سن واکسیناسیون در کشور کاهش پیدا کرد، قسمت اعظم والدینی که قرار بود توسط انجمن اولیا و مربیان شامل واکسینه شوند، واکسن دریافت کردند. علاوه بر آن هم رانندگانی که بنا بود طبق قرارداد واکسینه شوند، اکنون واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

حمیدی تاکید کرد: در حال حاضر اکثر والدینی که دانش آموز دبیرستانی دارند، شامل تزریق واکسن می‌شوند و حتی والدینی که دانش آموزان ابتدایی دارند نیز به لحاظ سنی جزو مشمولین تزریق واکسن هستند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط