۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶

کدام سربازان حقوق ۱۰ تا ۱۲ میلیونی می‌گیرند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از یکتاپرس؛  امیر سرتیپ علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش در برنامه صبحگاهی “صبح پارسی” شبکه جام جم گفت: هر کشوری قانونی برای سربازی دارد تا در دفاع از کشور نیروی لازم دفاعی ر...

کدام سربازان حقوق ۱۰ تا ۱۲ میلیونی می‌گیرند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از یکتاپرس؛  امیر سرتیپ علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش در برنامه صبحگاهی “صبح پارسی” شبکه جام جم گفت: هر کشوری قانونی برای سربازی دارد تا در دفاع از کشور نیروی لازم دفاعی را مهیا کند؛ در کشور ما نیز فعلا قانون مبنایش بر آموزش نیروی جوان است تا در راستای تقویت بازدارندگی و ایجاد ظرفیت و قدرت ملی اقدام کند. در ایران بخشی از عمر جوانان به سربازی اختصاص داده می‌شود و ما به آن‌ها آموزش‌های لازم برای چگونگی دفاع می دهیم. ما مدیون سربازان خود هستیم چرا که آن‌ها مهم‌ترین رکن و عنصر دفاعی برای یک نیروی مسلح نیروی انسانی محور تلقی می‌شوند.

امیرسرتیپ شیخ اظهار کرد: ماموریت ارتش جمهوری اسلامی.ایران پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران است، به همین دلیل کلیه سربازان در هر سطحی طوری تعلیم می‌بینند که پاسخگوی ماموریت محوله باشند در نتیجه نظام آموزشی ما با دیگر بخش‌ها متفاوت است. ما از جنگ با سه کلید واژه علم و هنر و حماسه یاد می‌کنیم و در فرآیند تربیت و آموزش نیز این مسائل را به سربازان می‌آموزیم. نظام تربیتی ما بر نظام آموزشی اولویت دارد چرا که معتقدیم مانایی سرباز در عرصه تهدید و خطر به نگرش و باور وی بر می گردد تا به آموزش او.

وی افزود: تربیت ما روندی ۲۴ ساعته دارد تا بتوانیم سربازان را به بهترین حالت مناسب با شرایط دفاع از کشور تربیت کنیم. این فرآیند در رفت و برگشت‌های آموزشی شکل می‌گیرد تا افراد افتخار آفرینی چون صیادها و بابایی ها تقدیم ملت بزرگ ایران عزیز شوند.

وی اظهار داشت: ما در تربیت سربازان، رویکردی را درپیش می‌گیریم تا مهارت‌های لازم به افراد آموزش داده شود. از سال ۹۶ به بعد نگاه به سربازی تغییر کرد. هر سرباز باید در این دوران مهارت‌های زندگی و حداقل یک مهارت برای شغل بیاموزد.

معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: ایرانیان مشمول خارج از کشور باید شرایط خود را در فراجا اعلام کنند تا از قوانین مرتبط مطلع شوند اما به صورت کلی این افراد، اگر نخبه باشند می‌توانند در بازه زمانی یک ماهه آموزش‌های لازم را ببینند و سپس در پروژه‌های علمی مهم کشور شرکت کنند. این افراد سربازی خود را در قالب محققان علمی می‌گذرانند و دیگر به صورت سنتی سربازی خود را نمی‌گذرانند. دیگر افراد که نخبه نیستند می‌توانند در حوزه فعالیت خود دوره سربازی را بگذرانند و سابقه کار نیز دریافت کنند.

وی اظهار کرد: اکنون سربازان نیز مانند کارمندان حقوق دریافت کنند به طوری که سربازان با شرایط خدمت در مناطق کمتر بر خوردار و متاهل حدود ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

وی افزود: جنگ علمی است که فراگیری آن فرآیند خاص خود را دارد؛ به دنبال این مسئله ما سربازان را به محیط‌های واقعی کار می‌بریم تا به صورت تخصصی افراد را آموزش دهیم به همین علت آموزش‌های علمی و تخصصی ما بسیار به‌روز و جدید هستند. ما یافته‌های علمی میدانی داریم و این مسئله برای تحیل گران خارجی بسیار خاص و با ارزش است. ما توانسته‌ایم با کسب تجربه از جنگ‌های مختلف و دفاع مقدس خود را به بالاترین سطح آموزشی و تخصصی برسانیم.

معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: فناوری‌های نو ظهور در عرصه دفاع سبب شده تا ارتش جمهوری اسلامی پیشگام در حوزه‌های مختلف مانند کوانتوم، هوش مصنوعی و علوم شناختی و سایر علوم قدرت‌آفرین و شالوده شکن پیشرو باشد. دانشجویان نخبه بسیاری وجود دارند که به بدنه ارتش می‌پیوندند و باعث رشد روز افزون فناوری‌های دفاعی می شوند. امروز افتخار ما ارتباط نزدیک با بدنه علمی و دانشگاهی کشور است.

 اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار