۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱

کدام زبان برنامه نویسی برای مهاجرت بهتر است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مهارت برنامه نویسی در زندگی امروزه نقش بسیار مهمی را ایفا می کند بخصوص جزو مزایای مهاجرت راحت تر به کشورهای دیگر است.یادگیری زبان های برنامه نویسی و مهارت های کامپیوتری امروه نقش مهمی در زندگی جام...

کدام زبان برنامه نویسی برای مهاجرت بهتر است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مهارت برنامه نویسی در زندگی امروزه نقش بسیار مهمی را ایفا می کند بخصوص جزو مزایای مهاجرت راحت تر به کشورهای دیگر است.یادگیری زبان های برنامه نویسی و مهارت های کامپیوتری امروه نقش مهمی در زندگی جامعه دارند زیرا کامپیوترها تقریبا به همه ی صنایع وارد شده اند.ما در این مقاله سعی داریم شما را با بهترین زبان های برنامه نویسی در سال ۲۰۱۹ آشنا کنیم.

امروزه شاهد روند سریع رو به رشد زبان های برنامه نویسی و توسعه دهندگان وب از جمله برنامه نویسان هستیم به طوری که زبان های برنامه نویسی جدیدی در حال به وجود آمدن هستند که برای همه ی افراد توسعه دهنده از مبتدی تا پیشرفته و همچنین برای توسعه ی وب ،موبایل و همچنین توسعه ی بازی تنوع دارند.

HTML

می توان گفت زبان HTML از زمان پیدایش آن تا به حال نقش مهمی در طراحی وب داشته است. زبان اچ تی ام ال دریچه ی ورود خیلی از افراد به دنیای طراحی وب بوده است. بنابراین می توان گفت زبان اچ تی ام ال پایه و اساس طراحی یک وبسایت است. پس این زبان از اولین مهارت های لازم برای طراحی یک وبسایت محسوب می شود. اگر شما می خواهید با ویرایشگرهای WYSIWYG  یا سیستم مدیریت محتوا کار خودتان را انجام دهید. شما با یادگیری زبان HTML میتوانید به درستی کار با این ابزار (ویرایشگرها) را یاد بگیرید و میتوانید با کنترل بیشتری کار خودتان را انجام دهید.با کسب مهارت HTML شما می توانید هر کاری حتی خارج از حیطه ی ویرایشگرهای ذکر شده را انجام دهید. افراد حرفه ای در زمینه ی طراحی وبسایت معمولا با این مهارت آشنایی دارند.توصیه ی ما به شما ایت است که حتی اگر ازین زبان برای کار خود استفاده نمی کنید این زبان نشانه گذاری را یاد بگیرید. یادگیری برنامه نویسی php

CSS

 

 

HTML زبانی است که به ساختار سایت مربوط می شود ، در حالی که CSS مربوط به ظاهر سایت و جوانب بصری سایت می شود. CSS لازمه ی کار توسعه دهندگان وب و برنامه نویسان سمت کاربر است. هر چند CSS برای طراحان و توسعه دهندگان وب هم اهمیت دارد اما بیشتر برای توسعه دهندگان و راحان سمت کاربر کاربرد دارد.

افراد متخصص در زمینه ی طراحی وبسایت از موکاپ سایت استفاده می کنند و آن را با HTML  و CSS کدگذاری کرده تا بر روی صفحه نمایش داده شود. می توان گفت کسانی که CSS بلدند طراحی بهتری را می توانند انجام دهند و نتیجه ی تعاملی تری در نهایت خواهند داشتبه همین دلیل خیلی از متخصصان وب برای این که هم ساختار و هم سبک و شکل ظاهری بهتری به طرح ساخته شده ی خود بدهند هر دو زبان را باهم یاد می گیرند. بنابراین زبان CSS دومین زبان مهم برای طراحان حرفه ای است.

درک طراحی وب

برای متخصصان وبی که بیشتر در زمینه ی طراحی فعالیت می کنند داشتن مهارت و درک کافی از طراحی بسیار مهم است. دانستن روانشناسی رنگ ها برای طراحان وب کافی نیست. آشنایی با عناصر طراحی و اصول و پایه ی اساسی طراحی و همینطور بهترین شیوه‌های تایپوگرافی، نحوه‌ی استفاده از تصاویر، اصول صفحه‌آرایی و غیره برای طراحی وب لازم است. همچنین با داشتن دانش در مورد ارتباط مخاطب یا مردم با طراحی ها می توانید نیازهای سایت را برطرف کنید و طراحی پربیننده تری داشته باشید که این هم یکی از مهارت های لازم محسوب می شود. یادگیری برنامه نویسی اندروید

یادگیری مهارت های طراحی برای یک طراح وبسایت عملا یک لازمه محسوب نمیشود مگر برای افرادی که کار فریلنس طراحی وبسایت انجام می دهند و باید همه ی قسمت های کار را خودشان انجام دهند.

جاوا اسکریپت و آجاکس

جاوا اسکریپت یکی دیگر از عناصر مهم برای طراحی تعاملی وبسایت است و برای توسعه دهندگان وب لازم است که قبل از هر زبان دیگری این زبان را یاد بگیرند. همچنین طراحان وب باید بدانند چگونه بین این زبان و HTMLوCSSارتباط و تعامل برقرار کنند تا بتوانند طراحی وب سه لایه ایجاد کنند.

فقط در یک صورت طراحان وب به یادگیری جاوا اسکریپت احتیاجی ندارند که طراحی وب سمت کاربر را خودشان انجام ندهند. هر چند داشتن آگاهی در مورد جاوا اسکریپت مهارت مهمی محسوب می شود و توصیه می شود که طراحان این زبان را هم یاد بگیرند. اما برای توسعه دهندگان وب داشتن مهارت جاوا اسکریپت بسیار مهم است به این دلیل که این زبان نقش مهمی در وبسایت ها و طراحی آنها دارد. این مهارت مخصوصا برای افرادی که در زمینه ی توسعه ی وب سمت سرور کار می کنند یک لازمه است. یادگیری برنامه نویسی پایتون

خلاصه

  • امروزه در دنیای استارتاپ ها دو زبان پایتون و جاوا اسکریپت از اهمیت زیادی برخوردار هستند. زبان های  Django (پایتون) و Flask‌ (پایتون) و NodeJS (جاوا اسکریپت) به‌عنوان فریم‌ورک‌های بک‌‌اند در بسیاری از استارتاپ ها استفاده می‌شوند. پایتون و جاوا اسکریپت دو زبان تقریبا آسان برای یادگیری هستند.

؛ به همین دلیل به تازه کاران توصیه می شود برای یادگیری ازین زبان ها شروع کنند. همینطور این دو زبان می توانند فرصت های شغلی زیادی برای آنها ایجاد کنند؛ بنابراین افرادی که به دنبال تغییر شغل هستند می توانند ازین دو زبان شروع کنند.

  • بسیاری از سازمان ها از جمله Spring (جاوا) و Codeigniter (PHP)  از دو زبان PHP و جاوا به دلیل این که زبان های سازمانی هستند به عنوان فریم ورک های BACK END استفاده می کنند.
  • زبان هایR  وmatlab و اسکالا زبان های کاربردی در تحلیل داده ها هستند به همین دلیل به کسانی که در زمینه ی تحلیل داده ها یا علوم داده فعالیت می کنند توصیه می شود این زبان ها را یاد بگیرند.
  • C و ++C و Go سه زبان مهم و انتخاب های عالی برای سیستم های مقیاسی و سریع هستند.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

مهسا

۲۷ آذر ۱۴۰۰


بهترین سایت آموزشی برنامه نویسی سایت آواسامم است

نظرات بسته شده است