۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱

کتاب شاگردپروری چاپ شد

کتاب شاگردپروری چاپ شد کتاب «شاگردپروی» با موضوع تربیت شاگردان در سیره تربیتی اهل بیت (ع) به چاپ رسید به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «شاگردپروی» با موضوع تربیت شاگردان در سیره تربیتی اهل بیت (ع) به چاپ رسید. این کتاب ک...

کتاب شاگردپروری چاپ شد

کتاب شاگردپروری چاپ شد

کتاب «شاگردپروی» با موضوع تربیت شاگردان در سیره تربیتی اهل بیت (ع) به چاپ رسید

کتاب شاگردپروری چاپ شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «شاگردپروی» با موضوع تربیت شاگردان در سیره تربیتی اهل بیت (ع) به چاپ رسید. این کتاب که دفتر پنجم از مباحث علم از منظر الهیِ استاد محمد رضا عابدینی است، توسط حسین قاسمی و همکاران او در هسته منظومه فکری علامه طباطبایی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) تحقیق و نگارش یافته است و توسط نشر معارف چاپ و به بازار عرضه می‌شود.

کتاب «شاگردپروری» نگاهی معرفتی و کاربردی به موضوع تربیت شاگردان در سیره تربیتی اهل بیت (ع) متناسب با نیاز اساتید حوزوی و دانشگاهی و همچنین مربیان تربیتی که به امر تربیت شاگرد می‌پردازند، گردآوری شده است. این کتاب از دو بخش اصلی تشکیل شده است که در بخش اول، ضمن یک نگاه معرفتی با بهره مندی از آیات و روایات، مبانی و اصول شاگردپروری از منظر الهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بخش دوم این اثر که محتوای اصلی و عمده کتاب را شامل می‌شود، به بررسی سیره تربیتی اهل بیت (ع) در نسبت با شاگردان خود پرداخته و در قالب پنج فصل اصلی، روش‌های کاربردی و مصداقی متخذ از روایات اهل بیت (ع) در امر شاگردپروری مورد تحلیل قرار گرفته است. روش‌های جذب و اولویت بندی جذب شاگردان، جذب تشکیلاتی، ایجاد نظام ارتباطی میان شاگردان، روش‌های تربیت عملی و قواعد رابطه حبّی با شاگردان؛ از جمله موضوعاتی هستند که در این اثر به آن‌ها پرداخته شده است و در ضمن بیان روایات مرتبط، اصول و نکات کاربردی آن‌ها استخراج شده است.

این کتاب به زودی توسط مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) با همکاری نشر معارف رونمایی و توزیع عمومی می‌شود و علاقه مندان می‌توانند آن را از کتاب فروشی‌های معتبر سراسر کشور خریداری کنند.

انتهای پیام/

فارس

مطالب مرتبط