۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷

کاهش ۵۰ درصدی تصادف با راه اندازی سامانه های ثبت تخلف در قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رضا خانه‌زاد یزدی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم امروز در نشستی که به مناسبت ۲۶ آذرماه روز ملی حمل‌ونقل و رانندگان که در شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به راه اندازی سامانه‌های ثبت تخلف در قم...

حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رضا خانه‌زاد یزدی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم امروز در نشستی که به مناسبت ۲۶ آذرماه روز ملی حمل‌ونقل و رانندگان که در شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به راه اندازی سامانه‌های ثبت تخلف در قم، راه اندازی این سامانه را در کاهش تصادفات مؤثر دانسته عنوان کرد: این سامانه موجب کاهش ۵۰ درصدی تصادفات و کنترل سرعت ها در خیابانهای اصلی و پرخطر می شود.

وی اشاره به فعالیت ۵ سامانه در بلوار غدیر، این بلوار را از جمله محورهای پرخطر قم عنوان و در ادامه هم ۴ سامانه در محور بلوار خداکرم راه‌اندازی می‌شود. این روند نصب ادامه خواهند داشت و در تلاش هستیم در پردیسان ۱۰ سامانه را نصب کنیم. این کار تا پایان سال تکمیل خواهد شد. یکی دیگر از محورهای در حال نصب سامانه‌های کنترلی، خط BRT بلوار آیت‌الله بروجردی بوده که این بخش نیز به دوربین‌های کنترل ترافیک مجهز شد.

خانه‌زاد یزدی با تأکید بر این که در گذشته تنها ۷ سامانه کار ثبت تخلف ها را انجام می داد، بیان داشت: در سال جاری نصب و راه‌اندازی ۵ سامانه در بلوار غدیر، ۴ سامانه در بلوار خداکرم و ۱۰ سامانه در پردیسان در دستور کار قرار دارد که بدین ترتیب سامانه‌های ثبت تخلفات در سال جاری با رشد ۳ برابری روبرو می‌شود.

وی با اشاره در حال ساخت ۵ پارکینگ همچون چهل اختران، بنفشه، میدان ارتش خیابان امام خمینی(ره) و … گفت: یکی از کارهایی که ما به در حوزه مطالعات حمل‌ونقل به دنبال آن بررسی هسیتم، موضوع لکه‌های موجود در سطح شهر متناسب با نیازها است.

وی با تأکید بر بروز نشدن طرح جامع ITS در چندین سال گفت: سند جامع این طرح تدوین و به‌روزرسانی آن منعقد شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، از خریداری ۲۰ دستگاه اتوبوس در خبر داد و بیان داشت: ۲۴ دستگاه نیز در حال بازسازی و نوسازی است. و در همین رابطه نیز اتوبوس‌های شهری به بیش از ۲۱۰ دستگاه رسیده است و ما هم در تلاش برای افزایش تعداد ناوگان اتوبوس‌رانی هستیم.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به وجود ۸۰۰ ایستگاه اتوبوس در سطح شهر، از مناسب سازی آنها برای معلولین و جانبازان و… خبر داد و بیان داشت: هم اکنون عمر ناوگان اتوبوس‌رانی قم با ۳.۵ سال پایین‌ترین نرخ در کشور است، و در همین رابطه اتوبوس ها در سفرهای درون شهری توانسته اند، سهم ۱۱ درصدی به خود اختصاص دهند.

خانه‌زاد یزدی از تکمیل شدن ۲۲ تقاطع از ۳۵ تقاطع در طرح جامع حمل‌ونقل خبر داد و اضافه کرد: از دیگر اقدامات در حوزه حمل و نقل می توان به در حال تدوین سیستم یکپارچه در تقاطع‌های چراغ‌دار عنوان کرد. قرار است این ها با هم مرتبط باشند و تقاطع‌ها در برخورد با عبور از چراغ‌قرمز اعمال جریمه کنند که به این منظور قراردادی به ارزش ۲۷ میلیارد تومان منعقد شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از دیگر اقدامات حوزه حمل و نقل را مطالعات در حوزه کاهش سوانح رانندگی موتورسیکلت و بازنگری خطوط تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی و تکمیل آن تا پایان سال و استخراج نرخ کرایه‌های تاکسی و اتوبوس و در حال آماده سازی سالن جدید کنترل هوشمند ترافیک خبر داد.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط