۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸

کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی / این افراد معاف شدند

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به توافق صورت گرفته با ستاد کل نیروهای مسلح در لایحه برنامه هفتم توسعه، خبر داد: بر اساس این توافق میانگین خدمت سربازی با در نظر گرفتن دوره آموزشی به ۱۴ ماه می‌رسد.

کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی / این افراد معاف شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،محسن دهنوی در توضیح این مساله، بیان کرد: با برگزاری چندین جلسه کارشناسی با حضور  رییس مجلس و سردار باقری در زمینه  رفع ابهام از مصوبه مجلس در خصوص اصلاح قانون سربازی، تصمیماتی اتخاذ شد. بر اساس این توافق، میانگین خدمت سربازی با لحاظ دوره آموزشی به ۱۴ ماه می‌رسد به این معنی که حداقل ۳ ماه از خدمت تمامی سربازان کاهش پیدا می‌کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه از طریق این مصوبه کاهش نیاز به سرباز محقق شده و استفاده از سربازان در موقعیت‌های تخصصی افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد: ستاد کل نیروهای مسلح با تأمین اعتبار از سوی دولت، نسبت به جایگزینی سرباز با سایر عضویت‌ها و در حد اعتبار تأمین شده اقدام می‌کند.

به گفته وی، از این طریق، دانشجویان خارج از کشور نیز امکان معافیت تحصیلی خواهند داشت که این امر موجب تسهیل بازگشت نخبگان به کشور خواهد شد.

سربازان

وی با اشاره به سایر جزییات این مصوبه، تصریح کرد: ستاد کل نیروهای مسلح برای تعیین تکلیف مشمولان غایب برنامه‌ای تدوین و به مجلس ارائه می‌کند. بر این اساس، مشمولان خدمت سربازی با ۳۵ سال سن و دارای دو فرزند و یا بیشتر معاف می‌شوند.

به نقل از مهر، دهنوی با بیان اینکه این تصمیمات در قالب حکم پیشنهادی برای رفع ابهام شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم توسعه در سامانه قانون‌گذاری مجلس بارگذاری شد، بیان کرد: این موضوعات پس از تصویب در صحن مجلس و بعد از تأیید شورای نگهبان اجرایی می‌شود.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط