۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰

کاهش ۱۵ درصدی قیمت بلیط هواپیما

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی از کاهش ۱۵ درصدی قیمت بلیط هواپیما برای جزئیات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید. محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه هفته گذشته جلسه شورای هواپیمایی بر...

کاهش ۱۵ درصدی قیمت بلیط هواپیما

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی از کاهش ۱۵ درصدی قیمت بلیط هواپیما برای جزئیات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه هفته گذشته جلسه شورای هواپیمایی برگزار شد و در آن لغو استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت هواپیما‌ از ابتدای آذرماه ابلاغ شد گفت: جلسه‌ای در چند روز گذشته با انجمن شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان آن‌ها برگزار و در رابطه با کاهش نرخ بلیت هواپیما تصمیم گیری شد.

محمدی بخش اظهار کرد: امروز انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ نامه‌ای را منتشر کرد که بر اساس آن، قیمت بلیت هواپیما بطور متوسط ۱۵ درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: این کاهش ۱۵ درصدی قیمت بلیت هواپیما‌ها نسبت به افزایش قیمت‌های اخیر بوده  است. در آبان ماه سال گذشته مبانی قیمت‌ها بسیار سخت گیرانه بوده و شرکت‌ها کاملا مقید به رعایت آن بوده اند. در حال حاضر متناسب با افزایش قیمت دلار، هزینه‌های ایرلاین‌ها هم رشد داشته است.

محمدی بخش بیان کرد: بحث تعیین نرخ براساس تصمیم انجمن شرکت‌های هواپیمایی است و قانون گذار هم دستور آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما را داده است. در حال حاضر هم علی رغم تمامی محدودیت‌ها و مشکلات شرکت‌های هواپیمایی این نرخ‌ها را نسبت به آبان ماه ثابت نگه داشته اند و در چند ماه اخیر هم نرخ نامه جدیدی را اعلام کرده اند.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر این کاهش ۱۵درصدی نرخ بلیت هواپیما نسبت افزایش اخیر محاسبه شده و بخش‌های عمده هزینه‌های این صنعت از طریق اعتبارات داخلی خود پرداخت می‌شود.

او گفت: موضوع ایمنی برای سازمان هواپیمایی بسیار حائز اهمیت است و به هیچ عنوان از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد بنابراین در این زمینه ایرلاین‌ها  توجه ویژه‌ای دارند.

محمدی بخش بیان کرد: این کاهش۱۵ درصدی متغیر و بطور میانگین است به گونه ای که در برخی از مسیر‌ها کمتر و در برخی از مسیر‌ها بیشتر است. همچنین این حداکثر نرخ بوده و دامنه نرخی بسیار پایین‌تر است و در شرایط مختلف اعمال می‌شود.

او گفت: مسیر تهران مشهد حدود۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

محمدی بخش اظهار کرد: به روال قبل امکان پذیرایی وجود ندارد، اما متناسب با مسیر‌های مختلف و برابر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی پذیرایی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: اگر مسافران پیش خریدی کرده باشند ما به انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده ایم که فرمولی تهیه کنند تا مازاد قیمتی بلیت را به مسافران برگردانیم. البته موضوع پیچیده‌ای نیست و عمده بلیت‌های که مسافران خریداری می‌کنند در لحظه و به روز است.

او گفت:برای بلیت‌هایی که پیش خرید شده اند، فرمولی نوشته می‌شود تا بر اساس نرخ‌های جدید همسان سازی شود.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار