۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱

کاهش قیمت ۱۱۵ میلیون تومانی پژو پارس LX

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، پژو پارس LX هم اکنون در بازار حدود ۳۱۰ میلیون تومان قیمت دارد که کاهش قیمت بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی آن با یک تصمیم فوری و کارشناسی به گزینه ای ساده و عملیاتی تبدیل می شود، به شرط اینکه تصمیم گیران...

کاهش قیمت ۱۱۵ میلیون تومانی پژو پارس LX

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، پژو پارس LX هم اکنون در بازار حدود ۳۱۰ میلیون تومان قیمت دارد که کاهش قیمت بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی آن با یک تصمیم فوری و کارشناسی به گزینه ای ساده و عملیاتی تبدیل می شود، به شرط اینکه تصمیم گیران و تصمیم سازان از عوامفریبی دست برداشته و با موضوع کارشناسانه برخورد کنند.

قیمت کارخانه پژو پارس هم اکنون ۱۴۵ میلیون تومان است که معادل تنها ۶۳۰۰ دلار می باشد که قیمت مناسبی نیست و از قیمت تمام شده آن پایینتر است و به همین دلیل خودروساز از عرضه خودداری کرده و در نتیجه بازار با کمبود مواجه شده است. با چنین قیمتی در هیچ کجای دنیا نمی توان سدانی میان سایر با ۱۱۰۰ کیلوگرم خریداری کرد. این قیمتگذاری اشتباه نهادهای مسئول، مردم و خودروسازان را در برابر یک دیگر قرار داده و فضای تنش روانی در جامعه ایجاد کرده که با تصمیم های غلط و بی معنایی مانند لاتاری خودرو به عنصری برای تخریب سرمایه اجتماعی تبدیل شده است.

در صورتی که پژو پارس LX تنها ۸۵۰۰ دلار قیمتگذاری شود که باتوجه به اندازه و وزن این مدل عدد زیادی نیست و سود زیادی را نصیب خودروساز نمی کند، قیمت کنونی با ۵۰ میلیون تومان افزایش به ۱۹۵ میلیون تومان می رسد و قیمت بازار هم از ۳۱۰ میلیون تومان کنونی با کاهشی ۱۱۵ میلیون تومانی به این عدد نزدیک خواهد شد که جریان عرضه را فعال کرده و باعث می شود عرضه و تقاضا به تعادل برسند و کمبود در بازار این مدل از بین برود.

متاسفانه فضای غیرکارشناسی و عوام فریبی در بخش های موثری از نظام تصمیم گیری کشور وجود دارد که باعث شده است بر قیمت های غیرمنطقی کنونی کارخانه اصرار شود، هرچند که همگان می دانند این ارقام اسمی است و خودرویی با این قیمت در هیچ جا عرضه نمی شود و فروش ۵۰۰ دستگاه با ۲ میلیون متقاضی هم چیزی جز اهانت معنی نمی دهد و به معنای موجود بودن کالا نیست. در این وضعیت قیمت واقعی و قابل دستیابی همان ۳۱۰ میلیون تومان است و در صورتی که به خودروساز اجازه داده شود قیمت کارخانه را به ۱۹۵ میلیون تومان برساند، به معنای کاهش ۱۱۵ میلیونی واقعی قیمت پژو پارس LX است و بی تردید اثر مثبتی بر بازار برجای خواهد گذاشت.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار